25. lokakuuta 2014

• Rome (Part 2.) •

Moikka! Nyt olisi sitten toisen Rooma - postauksen vuoro. :) Mun viikko on mennyt täysin normaaleissa merkeissä koulun ja harkkojen parissa, eli empä ole mitään ihmeellisempää kerinnyt tekemään. Koulun penkille palaaminen oli viikon loman jälkeen mun mielestä ihan mukavaa, ja opiskelukin oli ihanan rentoa, sillä puolella mun ikäluokasta oli TET - harjoittelu vasta nyt. Koulu tuntui kyllä kummalisen tyhjältä. Olin eilen yökylässä kaverillani ja huomenna olisi sitten aikomuksena kertailla muutamaan ensi viikolla olevaan kokeeseen. Blogin puolelle on piakkoin tulossa kuulumispostausta, ja voisin jo vähän vinkata, että mulla on tulossa blogiyhteistyö, jonka ansiosta teille lukijoillekin on tulossa pientä (lue: vähän isompaa) extraa. :) So guys, stay tuned! Nyt kuitenkin takaisin aiheeseen, eli Rooman matkaan. Pakko mainita että mulle kyllä hiipii pientä masista näitä kuvia katsellessa, sillä ulkona tupruttaa tällä hetkellä lunta!

365
392
417
478

Day 3. Wednesday
Startattiin keskiviikkoaamuna tuttuun tapaan ihanalla hotelliaamupalalla, ja käveltiin metroasemalle, määränpäänä Colosseum. Colosseum oli vain kahden metropysäkin päässä hotelliltamme, mutta päätettiin hurauttaa sinne metrolla kävelyn sijaan, jotta jalkoja ei alkaisi painaa heti aamusta. Colosseum oli tietysti vaikuttava ja upean hienosti rakennettu. Kuviakin tuli räpsittyä siellä tosi paljon. :D Colosseumilla kierreltiin reilu tunti, ja suunnattiin sitten Rorum Romanumiin kävelemään. Forum Romanumissa sijaitsevat siis muinaisen Rooman valtakunnan keskustasta jäljellä olevat rauniot. Sinne me ei tosin maksettu sisäänpääsyä, joten sen tsekkaus jäi aika pintapuoliseksi. Ehkä sitten ensi kerralla. :)

Forum Romanumista suunnattiin kahville ja ihailemaan Colosseumin julkisivua. Jalat valmiina uuteen koitokseen hurautettiin metrolla Rooman laitamille, ja lähdettiin metsästämään suurta Euroma 2 - ostoskeskusta. Löydettiin se suhteellisen helposti, ja voi sitä riemua kun me päästiin sinne sisälle. Ensimmäisenä suunnattiin tietysti Hollisterille, Bershkaan ja muihin kauppoihin, mitä Suomesta ei vielä löydy. Lounasta syötiin Burger Kingissä, ja olin siellä muuten ekaa kertaa ikinä, vaikka se taitaa löytyä jo Helsingistäkin. :) Rankan shoppailupäivän päätteeksi suunnattiin tietysti hotellille rentoutumaan. Kotimatka täpötäydessä ja kuumassa metrossa iltapäiväruuhkan aikaan ei todellakaan ollut mitään herkkua, mutta siitäkin selvittiin. Illalla mentiin taas ravintolaan syömään. :)

1474
1216
538
503
1509
530
Brandy Melvillen supersöpö näyteikkuna!
511
1515
542

Day 4. Thursday
Torstaina olikin jo viimeinen päivä, ja taas kerran se valkeni mulle pienenä shokkina. Miten kaikki kiva kuluukin aina niin nopeasti? Aamu alkoi pakkaamalla viimeiset tavarat matkalaukkuihin ja sen jälkee suunnattiin viimeistä kertaa aamupalalle. Kymmenen jälkee lähdettiin katsomaan Italian ensimmäiselle kuninkaalle rakennetettua muistomerkkiä. Sieltä lähdettiin taas varsinaiseen keskustaan tekemään vielä viime hetken ostoksia, vaikka mulla oli kyllä jo tuossa vaiheessa matti kukkarossa. :D Käytiin kuitenkin mm. Brandy Melvillellä ja Subduedissa, jotka tekevät kyllä ihan älyttömän ihania vaatteita ja asusteita. Hintakin oli tietysti kalliimpi kuin perus Ginassa ja H&M:ssä. :) Subduedista nappasin mukaan ihanat kuoret mun iPhonelle, enkä ole vieläkään päässyt yli niiden ihanuudesta. Oon täysin rakastunut! ♥ Viimeisten kauppojen jälkeen suunnattiin myöhäiselle lounaalle ihanaan ravintolaan ja sitten lähdettiinkin hotellin kautta lentokentälle. Suomessa oltiin puolen yön maissa. :)