20. helmikuuta 2015

• My Morning Routine •

Moikka! Mulla alkoi tänään hiihtoloma, ja mun iltapäivä onkin kulunut toistaiseksi vain tätä postausta tehdessä. Päätin sittenkin tehdä teille tämän aamurutiinin, sillä mulla ei ollut aikaa panostaa huonepostauksen kuvaamiseen. Toivottavasti kuitenkin tykkäätte, ja kyllä mä sen huonepostauksenkin jossain vaiheessa teen, ehkä ensi kuussa. :) Mun kouluviikko meni tosi rennosti, sillä muuttohommien takia päästiin melkein joka päivä tuntia tai paria aikaisemmin. Tänään käytiin myös tutustumassa väistötiloihin, joihin me siirrytään hiihtoloman jälkeen. Saa kyllä nähdä mitä siitäkin sitten tulee. Nyt aion kuitenkin hylätä koulu - ja blogihommat muutamaksi päiväksi ja keskittyä pakkaamiseen, mikä on multa vielä täysin kesken. Jos et vielä tiennyt, niin lähden huomenna Rukalle, Kuusamoon mun perheen kanssa. Sieltä on tietysti tulossa ainakin yksi postaus, ehkä toinenkin - riippuu miten paljon jaksan kuvailla. :) Mun loppuloman suunnitelmat keskittyvätkin lähinnä chillailuun ja kaverien näkemiseen. Mutta nyt asiaan, ei mun aamurutiiniin ...

024

1. Herääminen: Herään yleensä kello 6:50, jos mun koulu alkaa kahdeksalta. Ensi jaksossa (joka alkaa kun hiitoloma loppuu) mulla on kaikki päivät kahdeksasta kahteen. Jos haluan tehdä vähän erilaisemman meikin, laittaa hiuksia tai en tiedä mitä laitan päälle, saatan herätä vähän aikaisemmin. Herääminen on mulle yleensä aika helppoa. Mun ainut vinkki heräämisen helpottamiseksi on sijoittaa herätyskello (mun, ja varmasti monen muunkin tapauksessa puhelin) mahdollisimman kauas sängystä, jolloin on pakko nousta sammuttamaan herätys. Myös valaistusta kannattaa lisätä heti herättyä, ettei enää tee mieli torkuttaa. :)

021

2. Aamupala: Heräämisen jälkeen käyn yleensä pesemässä kädet ja naaman nopeasti kylmällä vedellä. Harjaan myös hiukset nopeasti ja laitan ne ponnarille. Sitten menen aamupalalle. Mun aamupala eilen näytti suunnilleen tuolta, mutta pakko myöntää, että ihan joka aamu se ei kyllä ole noin luksusta. Yleensä syön vain leipää ja juon teetä tai mehua. Syön myös usein jonkun hedelmän ta jogurttia ja mysliä. Smoothienkin saatan tehdä joskus, jos mulla on aikaa, eikä mitään muuta mieluisaa löydy kaapeista. Vaikka mikään ei maistuisi, yritän silti syödä jotain, etten kuole koulussa nälkään. Herkkuaamiaisia mulla on sitten aikaa tehdä viikonloppuisin. :)

081

3. Pukeutuminen: Pukemiseen mulla kuluu aika vaihtelevasti aikaa. Yleensä koitan etukäteen suunnitella, mitä laitan päälle, mutta vaatekriisi on mulla yleisin syy siihen, että oon myöhässä. Toisaalta, vaikka mulla menisi kuinka pitkään, en oo vielä kertaakaan myöhästynyt koulusta. :D Koitan edellisenä iltana miettiä, että mitä puen, mutta jos mulla ei ole mitään asua valittuna, turvaudun yleensä mun lempivaatteisin. Aamupalan syön yleensä yökkäreissä, mutta jos mulla on joku ihana asu mietittynä, vaihdan sen päälle heti herättyäni. Koruja sekä muita asusteita käytän arkisin aika harvoin, vaikka olenkin koittanut ostaa pieniä ja helposti yhdisteltäviä juttuja. 

096

4. Hygienia: Tälle kategorialle en keksinyt mitään parempaa nimeä, mutta kaikki kyllä suunnilleen tietävät mitä hygieniakategoriaan kuuluu. :D Itse tykkään pestä hampaat vasta aamupalan jälkeen, jolloin suuhun jää freesimpi fiilis pidemmäksi ajaksi. Sitten pesen myös naaman Neutrogenan greipin tuoksuisella kasvojenpesugeelillä ja putsaan ihon vielä saman merkkisellä kasvovedellä. Usein sorrun kyllä käyttämään pelkkää kasvovettä, jos mulla on kiire. Sitten harjaan vielä hiukset, mutta niille en yleensä tee mitään muuta. Dödön laitan tietysti ennen pukemista, mutta päätin sitten änkeä sen tähän kuvaan. 

045

5. Meikkaaminen: Yritän pitää mun meikin aika yksinkertaisena, mutta silti onnistun kuluttamaan siihen aina lähes kymmenen minuuttia - huups! :) Meikkaaminen on mulle oikeastaan ainoa hetki aamusta, kun kerkeän rauhassa istua alas. Yleensä kuuntelen samalla jotain soittolistaa Spotifysta (Teen Party on mun lemppari!). Ennen meikkiä laitan mun naamalle kosteusvoidetta ja sitten aloitan meikin teon meikkivoiteella. Sen jälkeen laitan peitepuikkoa, jos tarve vaatii ja puuteria. Joskus myös aurinkopuuteria tai poskipunaa. Silmiin laitan lähes poikkeuksetta vain ripsiväriä, jos kuitenkin innostun meikkaamaan enemmän, laitan luomiväriä H&M:n NUDES - paletista tai ruskeaa rajauskynää. Huulet pohjustan The Body Shopin Born Lippy - huulirasvalla, ja laitan päälle jotain mun huulikiilloista. :) Viimeisenä laitan jotain hajuvettä, tai bodymistiä.

017

6. Juuri ennen kouluun lähtöä: Viimeiset jutut mitä teen ennen kouluun lähtöä, ovat sängyn petaaminen ja repun pakkaaminen. Lähes poikkeuksetta pakkaan repun illalla, mutta tarkistan aina aamulla, että mulla on kaikki koulukirjat ja muut jutut mukana. Kun muutaman kerran jättää puhelimen kiireessä kotiin, oppii kyllä pakkaamaan repun huolellisesti. Yritän ehtiä petaamaan sängyn joka aamu, mutta kyllä se päiväpeitto jää multakin joskus laittamatta. :D Viimeisenä vedän tietysti ulkovaatteet päälle ja lähden polkemaan kouluun. Koulumatkassa mulla menee aikalailla kymmenen minuttia, rippuen siitä kuinka kiire mulla on. 

4 kommenttia

  1. Ihania kuvia! Mitkä asetukset sulla on kamerassa kun saat tarkennuksen noin laajalle alueelle? Itellä jää aina puolet kuvasta ihan epätarkaksi kun tarkennan johonkin kohteeseen :D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kuvaan yleensä automaattiasetuksilla, joten niiden suhteen en oikein osaa auttaa. Yritän kuitenkin ottaa kuvan sellaisesta kulmasta, että kameraan tulee mahdollisimman paljon punaisia tarkennuspisteitä laajalle alueelle. :)

      Poista
  2. Kiva postaus ja tosi hyvin ja tarkasti osasit näin kuvilla ja tekstillä kertoa aamurutiinista! :)

    http://sportsasapartoflife.blogspot.fi/

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos paljon! :) Yritin tehdä mahdollisimman huolella, vaikka en videota tehnytkään.

      Poista