22. maaliskuuta 2015

Early Weekend @ Helsinki

Moikka! Tultiin Marian kanssa Helsingistä kotiin jo perjantai - iltapäivänä, mutta vasta nyt sain raivattua aikaa postauksen tekoon. Perjantaina mun piti mennä pitämään parin kaverin kanssa nuorteniltaa isoskoulutukseen liittyen, ja siellä menikin sitten aika myöhään. Eilinen mulla meni kokonaan kauden viimeisissä sarjapeleissä, mitkä meni mun ja koko joukkueenkin osalta tosi hyvin, ja oli kyllä kiva päästä pelaamaan ihan uusia joukkueita vastaan. Onneksi ensi viikonloppuna on vielä aluemestaruusturnaus. :) Loppuilta menikin rästiin jääneitä kouluhommia tehdessä, ja kokeisiin lukiessa, olin myös sen verran väsynyt, että menin suosiolla vähän aikaisemmin nukkumaan. Tänään mun piti taas herätä aikaisin, sillä mun piti mennä tuomaroimaan mun pikkusiskon lentopallopelejä. No, nyt mennään kuitenkin katsomaan, mitä mun kolmipäiväiseen Helsingin reissuun kuului. :)

011
285
290
104
ROAR 
229
325

Ekat päivät: Meidän juna oli Helsingissä vähän ennen kahdeksaa ja mun kummitäti tuli mua ja Mariaa vastaan asemalle. Käytiin nopeasti Lushilla, ja se kauppa on kyllä täynnä toinen toistaan ihanempia juttuja. (Ostospostausta tulossa myöhemmin!) Mentiin Rautatientorilta sitten yhdessä metrolla Herttoniemeen, josta jatkettiin Marian kanssa mummille bussilla. Kun päästiin mummille, kello oli jo sen verran paljon, että ihmeellisyyksille ei jäänyt hirveästi aikaa. Syötiin iltapalaa, vaihdettiin kuulumisia, katsottiin tv:tä ja otettiin vaan rennosti. Nukkumaan menin arkirytmiin tottuneena jo melko aikaisin. 

Aamulla nukuin myöhään ja söin hyvän aamupalan. Laittauduin myös rauhassa ja syötiin aikainen lounas mummilla, jonka jälkeen me suunnattiin kaupungille. Siellä tuli kierreltyä muutama tunti, minkä jälkeen lähdettiin bussilla meidän serkun, Annan luo. Syötiin ihania tortilloja, ja laittauduttiin Katy Perryn keikkaa varten. Meillä oli paikkaliput katsomoon, joten me mentiin hieman liian aikaisin Hartwall - areenalle odottamaan keikan alkua. Jouduttiinkin odottamaan lämppärin (Charli XCX ) aloittamista lähes kaksi tuntia. Charli soitti noin 40 minuuttia, minkä jälkeen me jouduttiin odottamaan itse keikan alkua vielä puolituntia. Itse konsertti oli älyttömän hyvä! Katy lauloikin lähes kaikki sinkkunsa ja muita parhaita biisejään. Musiikin lisäksi itse show oli tietysti aivan huikea. Mun omia suosikkeja olivat ehdottomasti keikan avanneet Roar ja Dark Horse ja viimeisimpien kappaleiden joukossa tullut Birthday. Myös Teenage Dream, Wide Awake ja This Is How We Do olivat älyttömän hyviä. Keikan päätösbiisi oli Firework, jonka jälkeen mentiin taksilla Annan luo luo. Nukkumaan menin vasta yhdeltä, ja silloin väsytti kyllä jo melkoisesti.

309
292
298
139
245
328
286
333
Serkkujen kanssa Starbucksissa! 
351

Vikat päivät: Seuraavana päivänä chillailtiin rauhassa meidän serkulla ja lähdettiin taas bussilla kaupungille. Siellä kuluikin koko päivä. Kierreltiin kaikki meidän suosikkikaupat ja osassa tulikin käytyä useampaan kertaan - huups. Myös Stockmannilla ja Sokoksella tuli pyörittyä. Nähtiin myös uudestaan meidän mummia ja istuskeltiin Esplanadin puistossa. Koko meidän reissun ajan oli kyllä ihan älyttömän keväiset säät, vaikka pieni tuui tekikin istuskelusta pidemmän päälle hyytävää. (Tällä hetkellä ulkona sataa lunta.) Nähtiin myös meidän ihania pieniä serkkuja Starbucksissa. Illalla käytiin Annan kanssa Vapiaanossa syömässä.  Ruoka oli hyvää ja edullista, ja olinkin siellä ensimmäistä kertaa. Koko päivän kaupungilla luuhaamisen jälkeen olin kyllä aivan poikki. 

Viimeisenä päivänä ei tapahtunutkaan juuri mitään. Herättiin aikaisin ja syötiin rauhassa aamupalaa. Mentiin Annalta päin bussilla Pasilan juna - asemalle, ja meidän juna lähtikin jo 10:10. Aamupäivä menikin sitten junassa istuen, enkä valitettavasti nähnyt vilaustakaan auringonpimennyksestä. 

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti