13. toukokuuta 2015

• My Summer Bucket List 2015 •

Moikka! Mun super lyhyt, mutta kokeiden täyteinen kouluviikko on nyt onneksi ohi, ja mulla on edessä neljän päivän mittainen miniloma. Mitään kummempia suunnitelmia mulla ei ole, mutta aion ainakin nukkua pitkään, katsoa lätkän MM - kisoja, käydä Emman ja Marian kanssa shoppailemassa kesävaatteita Vaasassa ja lukea vielä peruskoulun viimeiseen kokeeseen. :) Mä alan joka tapauksessa olemaan ihan älyttömän innoissani nurkan takana olevasta kesästä, ja ajattelin hahmotella mun pienempiä lomasuunnitelmia tänne blogiin tällaisen Summer Bucket Listin muodossa. Mainitsinkin aikaisemmin täällä blogissa, että mun isompia suunnitelmia ovat Power Cup, ja viikon kestävä rippileiri, jonne menen isoseksi. Heti sen jälkeen lähdetäänkin perheen kanssa viikoksi Kreikkaan ja sitten onkin One Directionin konsertti. Mun kaikki loma suunnitelmat ovat kuitenkin kesäkuulla, joten heinäkuussa on sitten aikaa toteutella näitä pienempiä juttuja. :) Postauksen kuvat ovat viime kesältä!

Summer Bucket List

1. Ota enemmän aurinkoa! Mulla oli jostain syystä viime kesänä sellainen vaihe, että auringossa löhöäminen ei oikein innostanut. Rusketuskin tuntui mun mielestä ainoastaan feikiltä, ja joka puolella pauhattiin auringonoton vaaroista. Tänä kesänä aion kuitenkin hankkia kunnolla rusketusta, tietysti hyvällä maulla ja terveyden rajoissa. Oon siinä mielessä poikkeuksellinen suomalainen, että mä rusketun todella helposti, enkä pala juuri koskaan. Kun mulle kerrankin tulee tilaisuus päästä ottamaan aurinkoa Kreikassa, niin eihän sitä voi jättää käyttämättä. :)

2. Panosta enemmän kesäasuihin! Mun ja varmasti monen muunkin yleisin asuyhdistelmä kesäisin on toppi ja shortsit. Nyt ajattelin kuitenkin ostaa kesägarderobiin vähän mielenkiintoisempia vaatteita, jotta mun kaikki asut eivät alkaisi muistuttaa toisiaan. Kesällä aion käyttää enemmän mekkoja ja hameita, ja myös romperin ostaminen innostaisi. Haluaisin myös useammat kengät, ja kimonoakin olisi kiva testata.

3. Tee jotain hullua! Hullu tarkoittaa tietysti eri ihmisille eri asioita, mutta mulle se tarkoittaa lähinnä omalta mukavuusalueltaan poistumista ja omien rajojen rikkomista. Viime kesänä hyppäsin yhden uimapaikan kahdeksan metrin korkuiselta kallioseinämältä, ja se on kyllä ehdottomasti hulluin juttu, mitä oon tähän astisessa elämässäni tehnyt! Mun tavoitteena on vähintäänkin toistaa toi sama, mutta en mä sentään mitään benjihyppyä ole hyppäämässä. Aion myös tänä kesänä mennä niihin huvipuiston hurjinpiinkin laitteisiin. (Hulluus vinkki: Power Parkin vapaapudotus on ihan kauhea! :D)

Summer Bucket List 2

4. Syö enemmän hedelmiä! Kesä on hedelmien kulta - aikaa!  Hedelmät ovat tietysti superterveellisiä, ja ihanan värikkäitä, mutta myös super kuvauksellisia. Kesällä hedelmät ovat myös edulliempia, ja valikoimiin tulee laajuutta, ja niihin ilmestyy myös kotimaisia yksilöitä. Olisi kiva testata tuoreeltaan vähän eksoottisempiakin hedelmiä, kuten passionhedelmää ja dragon fruittia.

5. Mene festareille! Vaikka menenkin kesäkuussa 1D:n keikalle, haluan silti mahduttaa hieman lisää musiikkia mun kesään. En oo koskaan aikaisemmin ollut festareilla, joten tänä vuonna olisi hienoa päästä kokeilemaan festarielämää. Weekend - festarit tai SummerUp (Pääesiintyjänä on Nicki Minaj! ) olisivat ihan unelma, mutta taidan joutua tyytymään Seinäjoella järjestettävään Solarsoundiin tai Tammerfestiin, sillä niihin olisi kohtuullinen matka, ja helppo saada majoitus. :) Festareilla palaa tietysti muutenkin ihan älyttömästi rahaa. 

6. Päivitä aktiivisemmin Instagramia! Instagram on ehdottomasti mun lempisome, ja haluankin kesällä päivittää sitä super ahkerasti, kun valoa on paljon, on aikaa kuvata ja tapahtuu kaikkea mahtavaa. Haluaisin myös muuttaa mun feediä vähän erilaisempaan suuntaan. Jos haluat seurailla mua, niin Instagramista mut löytää @juliaamandas. :)

7. Tutustu uusiin ihmisiin! Olen normaalisti vähän huono tutustumaan uusiin tyyppeihin, vaikka pidän siitä ja viihdyn hyvin ihmisten seurassa. Erityisesti riparilla saan hyvän tilaisuuden tutustua paremmin isosporukkaan (Joka on muuten ihan mahtava!) ja leiriläisiinkin. Nolottaa vähän myöntää, mutta tunnen oikeesti tosi huonosti mun ikäluokkaa nuorempia tyyppejä. :D Mun motto on kuitenkin aina ollut, että mitä enemmän ihmisellä on erilaisia kavereita sitä rikkaampi hän on. 

Summer Bucket List 3

8. Valita vähemmän! Valittajat ovat ehkä rasittavimpia ihmisiä mitä tiedän, mutta sorrun siihen liian usein itsekkin - varsinkin kesällä. Ehkä kaikkein tyhmintä on valittaa sellaisista asioista, mihin voi itse vaikuttaa. "Mulla on tylsää!" kuuluu todellakin tuohon kategoriaan. Toinen juttu on säästä valittaminen. Aina on liian kuuma tai kylmä, eikä koskaan sopivaa. Valittaminen kuitenkin pilaa kaikkien kesäfiilikset, joten se onkin multa tänä kesänä pannassa. :) No, valittamatta oleminen on tavoite, mutta katsotaan sitä sitten, kun heinäkuussa sataa kaatamalla vettä ...

9. Valvo kokonainen kesäyö! Teille selviää näköjään taas yksi uusi puoli musta, mutta mä oon ehkä maailman surkein valvomaan. Viimeistään siinä kolmen maissa tää tyttö alkaa olemaan jo ihan töttöröö. Tänä kesänä aion kuitenkin ottaa itseäni niskasta kiinni, ja vaikka kääntää sen unirytmin ihan päälaelleen, että saan valvottua sen kokonaisen yön. Mutta mähän valvon! Toivottavasti kesän valoisat yöt ja energiajuomat auttavat. Jos jollain on valvomisvinkkejä, niin kertokaa ihmeessä mulle!

10. Matkustele! Tämä kohta löytyy varmasti todella monen Summer Bucket Lististä. Ihan sama minne, lähelle tai kauas, mutta haluan matkustella. Kreikan matkan lisäksi tulen varmasti käymään ainakin Helsingissä, Vaasassa ja ehkä Tampereellakin. Olisi myös kiva tutustua omalla kotipaikkakunnalla uusiin paikkoihin. Tavoitteeni on matkustaa mahdollisimman paljon ja mahdollisimman monella eri tavalla. Oli se matkustaminen sitten lentämistä, road trip mautolla, pyöräilyä tai soutelemista ... Taivas on rajana!

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti