18. marraskuuta 2015

My Netflix Favourites

Moikka! Mainitsinkin edellisessä postauksessa, että teen teille Netflix aiheisen postauksen. Siihen, miksi teen tämän postauksen juuri nyt, on mulla monia päteviä syitä. Valoa on tällä hetkellä todella vähän, joten mun on todella vaikeaa saada otettua hyviä kuvia arkisin, kun mun päivien valoisat tunnit kuluvat lähes kokonaan koulussa ja treeneissä. Haluan kuitenkin pitää blogini tason sen verran hyvänä, etten tänne aivan mitä tahansa rakeisia/huonolaatuisia kuvia laita. Toinen tärkeämpi syy on se, että mä itse tykkään todella kovasti lukea muista blogeista tälläisiä postauksia, ja yleensäkin kuulla, mitä ihmiset tykkäävät katsoa Netflixistä. Toivottavasti tykkäätte tästä postauksesta ja vinkatkaa ihmeessä, jos multa on jäänyt joku mahtava sarja tai leffa katsomatta! :)

Itse katson Netflixistä lähinnä ainoastaan sarjoja, joten tämä postaus keskittyykin mun sarjasuosikkeihin. Katson tietysti toisinaan leffojakin, mutta mielestäni Suomen Netflixin leffatarjonta on aika surkea, ja The Host ja Frozen ovat oikeastaan ainoat leffat, jotka muhun on sieltä kolahtanut kunnolla. Sarjoja oon kuitenkin katsonut ihan hirveästi, mutta mun nälkä vaan kasvaa syödessä. Tälläkin hetkellä, mulla on kesken kolme sarjaa - huups! Oon katsonut Netflixissä olevista sarjoista mm. gossip girlin, pretty little liarsin, american horror storyn, make it on brake it:in, gleen, terra novan ja the vampire diariesin. Lisäksi oon katsonut the originals:ia, vajaat pari kautta pakoa ja yhden kauden reign:iä. Marian kanssa katsoin myös teen wolfi:a, mutta siitä mulla jäi muutamia jaksoja välistä. Tässä postauksessa on nyt siis esiteltynä kuusi mun lempparisarjaa, ja yritin valita niitä hieman eri kategorioista. Ne eivät tosin ole missään järjestyksessä, vaikka numeroituja ovatkin.

017

1. Make It or Brake It 
Tätä sarjaa aloin katsomaan Marian kanssa viime syksynä ja pari viikkoa sitten katsoin huvikseni uudestaan muutaman jakson. Make It or Brake It kertoo amerikkalaisista eliitti telinevoimistelijoista, jotka ovat valmiita tekemään melkein mitä vain menestyksensä eteen. Sarjassa yhdistyvät teinihömppä ja urheilijan elämä, mistä tykkään tosi paljon, sillä sarjan hahmoihin on helppo samaistua. Mun monet kaverit ovat myös katsoneet tämän sarjan, ja kaikki ovat kyllä tykänneet todella paljon. Tästä löytyy Netflixistä neljä kautta, joten katsottavaakin on ihan mukavasti. Pieni miinus tulee siitä, että sarja loppuu kuin seinään.

2. Pako
Tämäkin sarja on varmasti monelle tuttu. Mun äiti katsoi tätä joskus, kun olis aika pieni ja kiinnostuttiin tästä Marian kanssa keväällä. Pako, eli Prision Break kertoo nimensä mukaisesti siitä, kun kaksi veljestä pakenevat yhdessä vankilasta. Sympaattiset henkilöt ja oikeuden puolesta taistelu kyseenalaisin keinoin tekevät sarjasta kiinnostavan. Tästäkin sarjasta löytyy neljä tuotantokautta. Itse en ole katsonut Orange Is The New Black:ia, mutta voisin kuvitella, että jos se kiinnostaa sinua, niin tämäkin voisi olla hyvä.

002

3. American Horror Story
Jos olet kauhuelokuvien suurkuluttaja, voisi kuvitella, että kauhu kelpaisi myös sarjan muodossa. Netflixistä löytyy AHS:n kolme ensimmäistä kautta, ja mä oon katsonut ne kaikki. Kaudet eroavat toisistaan todella paljon. Niissä on uudet tarinat, mutta samat näyttelijät pysyvät, vaikka roolit vaihtuvat. Kaudet ovat lyhyitä, kaikki kestävät vain 13 jaksoa. American Horror Story on täydellistä katsottavaa näin pimeinä syys iltoina, enkä malta odottaa, että neljäs kausikin tulisi Netflixiin. Itse pääsin jo tosin maistelemaan sitä Amerikan Netflixistä, mutta en ihan kerinnyt katsomaan kaikkia jaksoja, ennen kokeiluajan loppumista.

4. Reign
Reign, eli Valtiatar on mun uusin löytö Netflixistä ja oon täysin rakastunut tähän sarjaan! :) Tätä näytettiin itseasiassa Suomenkin televisiossa, mutta mulla ei ollut silloin aikaa eikä kiinnostusta katsoa tätä. Nyt olen kuitenkin ahminut koko ensimmäisen 22 jaksoa kestävän tuotantokauden viidessä päivässä, ja aloittanut jo toistakin. Valtiattaressa yhdistyvät keskiaikainen historia, hovin juonittelu, ihmissuhteiden monimutkaisuus ja löytyy siitä ripauksia teinihömppääkin. Yhdistelmä on mun mielestä aivan täydellinen ja näyttelijätkin ovat huippuhyviä. En kyllä yhtään tiedä, mitä teen, kun kakkoskausi loppuu ...

021

5. The Vampire Diaries
The Vampire Diariesiin eli Vampyyri päiväkirjoihin törmäsin vasta tänä syksynä, vaikka mun monet kaverit olivat hehkuttaneet tätä sarjaa jo pari vuotta sitten. Kahden miehen kilpailu yhdestä naisesta on vain jotenkin löymätön yhdistelmä vampyyrivillityksen kanssa. Olet pitänyt itseäni aina täysiverisenä twilight - fanina, joten se on ehkä suurin syy siihen, miksi en tätä ollut aikaisemmin katsonut. Kyseessä on kuitenkin ihan mahtava sarja, ja katsoin supernopeasti kaikki Netflixissä olevat neljä kautta, vaikka sarjan taso vähän laskeekin loppua kohden. Sarjasta on kuitenkin tehty  kuusi kautta, joten odotan innolla, että loputkin tulevat Netflixiin. :)

6. Glee
Kun aloitin tekemään tätä postausta, en uskonut, että laittaisin Gleen tähän postauksen. Glee on kuitenkin se sarja, jota katsoessa olen itkenyt eniten. Surusta, myötätunnosta, onnesta - milloin mistäkin asiasta. Glee ei kuitenkaan ole surullinen ohjelma. Se ajaa tasa-arvoa, puolustaa kiusattuja, ja käsittelee rankkoja asioita. Se on realistinen, mutta silti iloinen ja hauska. Gleen jaksot saavat laulamaan mukana, ja fiilistelemään vanhoja biisejä. Gleen kaikki viisi kautta ovat katsottavissa, joten uusia jaksojakaan ei tarvitse odotella. 

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti