5. tammikuuta 2016

My New Year Resolutions 2016

Moikka! En ole vielä kerennyt kuvailemaan teille uutta kuvasaldoa vuoden 2016 puolella, joten kehittelin teille taas vaihteeksi sellaista postausta, jossa ei ole uusia kuvia. Muutamissa blogeissa olenkin nähnyt uudenvuodenlupauksista kertovia postauksia, joten ajattelin myös kertoa hieman omista lupauksistani teille. Tämä idea oli itseasiassa mielessäni jo ennen vuoden vaihtumista ja niin oli näköjään usean muunkin. :D Mä oon kuitenkin palannut normaaliin arkeen (tai ainakin mun pitäisi olla palannut) sillä olen kerennyt olemaan koulussa jo kaksi päivää. Huomenna onkin loppiainen ja torstai on meidän koulussa vapaapäivä taksvärkin takia, joten mulla on tällainen miniloma keskellä ensimmäistä kouluviikkoa. Perjantaina ei kyllä huvittaisi mennä yhtään kouluun ... No, nyt kuitenkin niihin mun lupauksiin! :) Siitä en oikein tiedä, kuinka hyvin pystyn pitämään nämä, mutta yritys ainakin on kova ja muutenkin haluaisin löytää lisää tapoja testata omaa itsekuriani.

073-001

1. Vähennän kiroilua. Musta ei ehkä heti ulkoapäin uskoisi, että oon aika kova kiroilemaan ja päästelemään ärräpäitä. Kiroilusta tuli mulle huono tapa jossain kasiluokan paikkeilla, enkä oikein oo päässyt siitä eroon. Erityisesti kurjaa on se, jos meinaan vahingossa kiroilla, kun meillä on sukulaisia tai muissa tilanteissa, joissa niin ei vain sovi tehdä. Lisäksi kiroilu sävähtää muiden suustakin ikävästi mun korvaan, joten miksi itse kiroilisin. Lentopallossa epäonnistuessa ja huonoa säätä päivitellessä kirosanoja pääsee aivan liian helposti, joten mun ensimmäinen lupaus vuodelle 2016 on lopettaa kiroilu, tai ainakin vähentää sitä. 

IMG_2430

2. Teen enemmän lihashuoltoa. Viimä vuosi oli mun kropan kannalta ihan hyvä vuosi, sillä en kärsinyt mistään suuremmista kivuista eikä mulla ollut mitään sormivammaa suurempaa loukkaantumistakaan. Selkä mulla oli tosin välillä todella jumissa, joten tänä vuonna aion keskittyä lihaskunnon kasvattamiseen ja erityisesti lihashuoltoon. En halua myöskään rampata hierojalla, joten mun on ehdottomasti lisättävä venyttelyä. Maria sai myös joululahjaksi foam rollerin, jolla avataan lihaskalvoja, joten sitäkin voisi kokeilla. Aion tietysti käydä salilla, ja tavoitteena olisi käydä ainakin kerran viikossa muiden treenien ohessa. 

007

3. Pidän enemmän meikittömiä päiviä. Jopa hieman hävettää sanoa, mutta vuoteen 2016 ei mahtunut montaakaan meikitöntä päivää. Tykkään meikkaamisesta ja rentoudun sitä tehdessäni, joten saatoin meikata jopa sunnuntaisin ja lomapäivinä, joiden aikana kukaan perhettäni lukuun ottamatta ei nähnyt naamaani. Vuonna 2016 haluankin antaa ihoni levätä enemmän ja olla rohkeasti oma itseni ilman meikkiä. Minulla on hyvä iho, joten minun ei tarvitse peitellä mitään. Oikeastaan ainoat kasvoistani pomppaavat asiat ovat melko tumman silmänaluseni, mutta hei, rankalla lukioviikolla sellaisetkin ovat ihan sallitut! :) Voisin jopa tehdä tänne blogiini meikkirutiinipostausta, jossa olisin myös ilman meikkiä. 

151

4. Pidän ainakin tammikuun karkkilakkoa ja vähennän kaupassa hyppäämistä. Vuoden 2015 aikana mun tuli syötyä aivan älyttömän paljon karkkia, eikä mulla ollut sen aikana yhtään ainoaa karkitonta kuukautta. Sen sijaan edellisenä vuonna pidin kaksi kokonaista kuukautta karkkilakkoa, mutta en tosin putkeen. :) Nyt mun on taas aika testata itseäni ja kokeilla kerrankin pitää sitä makean himoa vähän kurissa. Syksyllä lukion aloittamisen mukana tuli myös vapaus poistua koulun alueelta kauppaan. Siitä olinkin syksyllä aivan liian innoissani ja pitkien päivien iloksi tuli haettua herkkuja useasti viikossa. Sitä olen päättänyt vähentää. Otan sitten mielummin jotain omaa evästä mukaani, jos kouluruualla ei pärjää koko päivää. 

119-001

5. Tee enemmän spontaaneja juttuja kavereiden kanssa. Vuonna 2016 haluan ehdottomasti olla spontaanimpi, suunnitella vähemmän ja elää rennommin. Porukassa on tietysti aina hauskempaa, joten haluan olla myös enenmmän kavereiden kanssa, muutenkin kuin koulun ja lentopallon parissa. Kuvailutreffit, shoppailureissut, pihalla pelailu ja bileet ovat tietysti kivoja tapoja viettää aikaa kamujen kanssa, ja niitä aionkin toteutella paljon tänä vuonna. Tietysti haluan myös tutustua uusiin ihmisiin, ja siihen tilaisuutta tarjoutuu varmasti ainakin kielimatkalla. :)

018-001

6. Päivitän ahkerammin Snapchatin My Storya. Ei varmasti tarvitse kauaa miettiä, mikä oli vuoden 2015 hittisovellus. Itse olen ollut snäpissä reilusti yli puolitoista vuotta, enkä usko, että sen suosio on hetkeen katoamassa. Haluankin päivitellä snäpin my storyani tänä vuonna entistä ahkerammin, sillä viime vuonna mun elämän huippukohtia löytyi lähinnä Instagramista. Haluan myös tehdä mun my storeista hienoja, käyttää kivoja emojeita, filttereitä ja ottaa kivoja kuvia, vaikka my storyn kuuluukin olla rennompi, kuin vaikkapa Instagram feedin. :) Snäpistä mut löytää nimellä juliaamandaz.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti