24. helmikuuta 2016

10 Weird Facts About Me

Moikka! Koeviikosta on nyt selvitty, ja sen kunniaksi halusin tehdä teille vähän spessumpaa postausta. :) Tein yli puolitoista vuotta sitten tänne blogiin sata faktaa minusta - postauksen, joten nyt on korkea aika lyödä pöytään vähän lisää faktoja musta, jotta oppisitte tuntemaan mut entistäkin paremmin. Tällä kertaa en kuitenkaan ajatellut kertoa teille arkisia perusjuttuja, vaan nyt paljastan teille vähän sellaisia asioita, joita kaikki eivät edes minusta tiedä. Mukana on myös muutama mun outo tapa/pakkomielle, mutta toivottavasti että säikähdä niitä. Olen aika varma, että jokaiselta löytyy ainakin joku outo tapa/fakta, joten olisi hauska kuulla myös, jos teiltä löytyy sellaisia. Ja jotta pelkät faktat eivät kuullostaisi liian oudoilta, avasin niitä vähän enemmän. Mun lista alkaa normaalimmasta päästä ja muuttuu oudommaksi loppua kohden. Ja muuten, kuvituksena on taas tuttuun tapaan vanhoja kuvia. :) Joten, jos kiinnostuit niin lue ihmeessä eteenpäin ...

048-001

1. Suurin osa ihmisistä luulee minua vanhemmaksi, vaikka Maria on oikeasti meistä se vanhempi. Maria on siis minua 10 minuuttia vanhempi. En tiedä, minkä takia ihmiset ajattelevat minun olevan vanhempi, sillä 10 minuutin ikäerolla ei tietenkään pitäisi olla minkäänlaista yhteyttä esimerkiksi kypsyyteen, tai siihen kumpi näyttää vanhemmalta. Tämä tietysti vaihtelee vähän ihmisestä riippuen, sillä minä ja Maria ollaan nykyään niin eri näköisiä, että kaikki eivät edes ajattele meidän olevan kaksosia. :D Joka tapauksessa suurin osa kavereistani on aina luullut minun olevan vanhempi, ennen kuin he ovat saaneet tietää totuuden. 

2. Minulla ei ole ikinä ollut yhtään kasia, tai sitä huonompaa numeroa todistuksessani. Okei, tämä alkaa olemaan minustakin jo vähän outoa. Selvisin jopa lukion ensimmäisestä puolesta vuodesta ilman yhtäkään 9 tai 10 huonompaa kurssiarvosanaa. Mulla ei siis ole ikinä ollut 8 edes ala- tai yläkoulun todistuksissa. Ajattelin jo, että ottaisin läpällä jostakin kurssista kasin, mutta en mä vielä ole tahallani halunnut tehdä kokeessa virhettä. No, ehkä se kasikin sieltä jossain vaiheessa tulee ... Ihmettelisin kyllä jos pääsisin pitkästä matikasta läpi ilman yhtään 9 huonompaa. :D

047-001


3. Minulla ei ole ikinä ollut lävistyksiä, ripsenpidennyksiä eikä teko- tai geelikynsiä. En ole myöskään ikinä värjännyt hiuksiani. Näidenkin asioiden suhteen olen täysin outolintu. :D Minulla ei ole edes korviksia! En vain koe tarvitsevani kroppaani mitään ylimääräisiä juttuja, kuten metallin taai muovin palasia. Korvikset voisivat tietysti olla ihan kivat ja vaaleita raitoja voisi olla mukava kokeilla. Tähän ei siis todellakaan ole mitään vakaumuksellista yms. syytä! Pidän kuitenkin kovasti omista hiuksistani ja olisin vain laiska käyttämään korviksia, tai hoitamaan lävistyksiä, joten olen halunnut pitäytyä aivan luonnollisella linjalla. :)

4. Viihdyn hyvin itsekseni. Mä olen oikeastaan luonteeltani jopa vähän liian erakko. Osaan olla ja haluan olla sosiaalinen, mutta tämä on vain täysi fakta, että viihdyn hyvin itsekseni. Olen luonnostani itsenäinen, enkä siedä takertuvia ihmisiä. Tämä on siinä mielessä hassua, että vaikka olen kaksonen, pärjään silti hyvin itsekseni. Suurin osa ihmisistä, tai ainakin nuorista on tänä päivänä koko ajan jonkun kaverin tai vaikka poika- tai työttöystävän kanssa, eikä kukaan enää osaa viettää aikaa yksikseen. Oikeastaan tämä fakta ei edes ole omasta mielestäni outo, mutta uskoisin, että yhteiskunnan mielestä on.

067-001


5. Olen opetellut käyttämään kalenteria kunnolla vasta tänä vuonna. Lukion alkamisen myötä mulla on ollut niin paljon muistettavia päivämääriä, että kalenteri on ollut pakko ottaa käyttöön. En vain enää millään pystynyt pitämään kaikkia päivämääriä ja muistettavia asioita päässä, joten ihan konkreettinen vihkon muodossa oleva kalenteri on mulle nykyään ihan must-juttu. En edes enää tajua, kuinka pystyin ennen elämään ilman sitä! Puhelimen kalenteria en oikeastaan ikinä oppinut käyttämään, mutta jo pelkkä asian ylös kirjaaminen auttaa minua muistamaan paremmin. :)

6. Minun pitää kääntää työpöydälläni oleva lamppu aina poispäin minusta, ennen kuin menen nukkumaan. Tämä outo tapa minulla on ollut jo parin vuoden ajan, enkä ole vieläkään päässyt siitä eroon. Jos en käännä lamppua, minusta tuntuu, että jokin tuijottaisi minua. Lamppu on ikeasta ja se on ihan sänkyni vieressä. Lamppu näyttää pimeässä aivan silmltä, joten käännän sen suosiolla pois, jottei se häiritse minua. :D

034

7. Paloittelen suklaalevyn ennen sen avaamista. Tämän tavan mä keksin itse asiassa vasta viime syksynä. Kun suklaalevyn paloittelee ennen sen avaamista, sujuu syöminen nopeammin ilman häiritseviä taukoja, ja riski suklaahippujen putoilusta esimerkiksi valkoiselle sängynpeitolle pienenee.  On muutenkin hauskaa hajottaa suklaalevy, ja kun levyn avaa, ovat suklaat valmiina paloina. Tämä ei ehkä ole niin kätevää, jos suklaalevyä ei aio syödä kerralla, mutta mulla se usein menee juuri niin, että se levy katoaa alle tunnissa ...

8. Vihaan yli kaiken sitä, jos minulla jää jokin asia kesken. Oli kyseessä sitten liikesarja kuntosalilla, sarjan jakso Netflixissä tai ruotsin tehtävä, inhoan sitä tunnetta, jos mulla on jokin asia kesken. En yleensä ikinä tee asioita vain puoliksi, vaan hoidan ne kerralla kunnolla. Joskus asioiden kesken jääminen ärsyttää mua niin pahasti, että saatan tehdä tunnin loppumisen takia kesken jääneen tehtävän loppuun, vaikka se ei olisi tullut edes läksyksi. Saattaa kuullostaa hullulta, mutta mä en mahda sille mitään, että asioiden kesken oleminen häiritsee mua aivan älyttömästi.

226

9. En voi pelata lentopalloa, jos minulla on kynsilakkaa kynsissäni. Okei, tämä on taas yksi niistä superidioottimaisista pakkomieleteistä, joita olen itselleni kehittänyt. :D En edes tajua, minkä takia olen kehittänyt itselleni tällaisen tavan, sillä eihän lakatuilla kynsillä oikeasti ole mitään yhteyttä siihen, miten mun oma peli sujuu. Jotenkin mulla on vain tapana, että en hirveän usein lakkaile kynsiäni lentopallotreenien ja -pelien takia. Kynteni pidän lyhyenä tietysti osin lentopallon takia, mutta ei sen silti pitäisi vaikuttaa siihen, voinko lakata kynsiäni vai en.

10. Koulun ruokalassa minun täytyy valita aterimet, jotka ovat samaa sarjaa. Kouluni ruokalassa on siis aterimia useasta eri sarjasta, mutta mun on pakko saada sellaiset ruokailuvälineet, jotka ovat samaa sarjaa, eli niiden täytyy muodstaa pari. En tiedä, mistä tämäkin tapa johtuu, mutta aterimet näyttävät kivemmalta, jos ne ovat samanlaiset. Mieluiten otan sellaisen haarukan ja veitsen, joita meillä on kotonakin. :D Joku on kyllä joskus katsonut hieman paheksuvasti, kun olen kollannut ruokailuvälinelaatikkoa yrittäen etsiä haarukkaani mätsäävää veistä ...

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti