2. helmikuuta 2016

January Favorites

Moikka ja kivaa helmikuuta kaikille! Mun viime viikonloppu sujui todella mukavasti, pienestä vilustumisesta huolimatta. Tällä hetkellä kirjoittelen tätä postausta viltin alla, enkä voinut lähteä treeneihin, vaikka motivaatiota treenaamiseen olisi todella paljon. Olin siis lähes koko viikonlopun isoskoulutusleirillä ja siellä oli kyllä aivan superkivaa, vaikka nappasinkin itselleni pienen flunssan. Se on muodostunut mulle oikeastaan perinteeksi, sillä aina, kun olen leirillä, onnistun saamaan itseni kipeäksi. Viikonloppu oli täynnä kavereita (vanhoja sekä uusia) ja oli kyllä hauska nähdä, kuinka moni munkin riparilla olleista tyypeistä oli innostunut lähtemään isoskoulutukseen. :) Leirillä sai kivasti jaettua omia isosena olon kokemuksia ja oppeja muille, ja mulle varmistui sekin päätös, että haen ensi kesänäkin isoseksi. :) Nukuttua tuli aivan liian vähän ja mun karkkilakkokin loppui oikein rysäyksellä - tosin suunnitellusti.

Nyt kuitenkin tämän postauksen aiheeseen, eli kuukauden suosikeihin. Suosikit - sarja jatkuu siis tänäkin vuonna, varmasti suunnilleen samalla toteutustavalla kuin viime vuonnakin. Katsotaan, jos johonkin vaiheeseen saisin tehtyä videotakin suosikeista. :) Tammikuussakin pidin shoppailuja aika minimissä, mutta mukana on joululahjojen ja vähän vanhempien ostosten joukosta nousseita juttuja. Toivottavasti tykkäätte postauksesta ja vinkatkaa ihmeessä, jos teillä on mielessä jotain kivoja postausideoita!  

2- 68 (4)

KOSMETIIKKASUOSIKIT

Garnier Honey Treasures - hiusnaamio
En edes muista, koska olisin viimeeksi ihastunut johonkin hiustuotteeseen yhtä paljon, kuin tähän hiusnaamioon. Sain tämän äidiltäni joululahjaksi ja se on ollut siitä lähtien kovassa (mutta kohtuullisessa) käytössä. Olen käyttänyt sitä noin kaksi kertaa viikossa hoitoaineen tapaan. Olen siis levittänyt sitä hiuksien pituuksiin ja antanut vaikuttaa noin 3-5 minuuttia, eli normaalia hoitoainetta pidempään. Honey Treasures - maskin parhaita puolia ovat sen ihana hunajainen tuoksu, joka jää miedosti hiuksiin. Sitä on myös helppo ottaa purkista sormin ja sitten levittää hiuksiin. Äidin mukaan sitä ei myöskään ole pilattu hinnalle, joten jos etsitte edullista hiusnaamiota, niin kokeilkaa ihmeessä.

Baby Skin Instant Pore Eraser - primer
Baby Skinit eivät varsinaisesti ole enää mikään uusi juttu, ja mullakin tämä tuote on ollut jo aika kauan. Marraskuun kovilla pakkasilla kasvojeni iho kuitenkin kuivui ja jouduin rasvaamaan sitä tosi paljon. Baby Skin - pohjustusvoidetta käyttäessä ei haitannut, että meikkivoidetta joutui laittaa kiireessä nopeastikosteusvoiteenkin päälle. Baby Skin tasoittaa ihon pintaa kivasti ja laiskana päivänä olenkin heittänyt sen päälle vain hieman puuteria. Se on myös edullinen tuote ja todella riittoisaa. Sitä on helppo annostella ja turkoosi pakkaus on tietysti suloinen. :)

1- 68 (26)

KENKÄSUOSIKKI

DinSko:n mustat nilkkurit
Nämä kengät tarttuivat mun mukaan jo lokakuussa Helsingin reissulta, mutta innostuin niiden käyttämisestä kunnolla vasta joulu- ja tammikuussa. Ne ovat kivan yksinkertaiset ja todella mukavat jalassa. Niillä tuli tanssittua lukion pikkujouluissa ja käveltyä kotiinkin, ja hyvin pärjäsin koko illan. Niissä on noin kuuden sentin korko, mikä antaa kivasti lisäpituutta, jos joku päivä haluaa katsoa maailmaa vähän korkeammalta. Ne ovat myös pysyneet hyvässä kunnossa, vaikka kuvassa ne näyttävät hieman likaisilta. Ainoat miinukset ovat varmasti juuri ne, että lika näkyy niissä todella helposti, eikä vetoketjukaan ole mikään paras yksilö. DinSko:ssa on kyllä todella kivoja ja opiskelijabudjettiinkin sopivia kenkiä.

4- 68 (40)

VAATESUOSIKIT

Seppälän neulemekko
Tätäkin vaatekappaletta olen hehkuttanut täällä blogissa useaan kertaan. Tämä on vain tällä hetkellä mulle sellainen luottovaate, joka pelastaa minkä tahansa asukriisin. Voisin käyttää tätä vaikka viikon putkeen, enkä siltikään kyllästyisi siihen. Pientä miinusta tähän vaatekappaleeseen tulee siitä, etten oikein osaa yhdistää tätä, kuin mustien farkkujen kanssa, mutta se ei oikeastaan edes haittaa, sillä tämä näyttää aina kivalta. Plussaa tulee myös sen lämpöisyydestä ja vähän avoimemmasta kaula-aukosta. Välillä mulla on ollut tämä päällä jopa kuuma, mutta tähän aikaa vuodesta lämpöisyydestä on usein vain hyötyä. 

H&M:n cropattu pitkähihainen
Sitten vähän toiseen ääripäähän, ainakin lämpöisyyden suhteen. Ostin alennusmyynneistä vain 10€ maksaneen mustan cropatun pitkähihaisen, enkä vielä silloin tajunnut, kuinka paljon tykästyisin siihen. Se on ihanan pehmeää ainetta, ja se on ribattu. Ribbaus on kyllä ollut tämän talven muoti-ilmiö. Olen käyttänyt sitä sekä farkkujen, että mustan hameen kanssa, ja molemmissa tapauksissa se on kyllä näyttänyt tosi kivalta. Tummat värit ovat muutenkin olleet mun suosiossa viime aikoina, ja tämä vaate on hyvä esimerkki juuri siitä.

1- 12 (5)

ELEKTRONIIKKASUOSIKKI

FRENDS Layla - kuulokkeet
Paljastelinkin viime postauksessa, että näistä on tulossa lisää hehkutusta ja toteutankin sen tämän suosikkipostauksen muodossa. Toivoin näitä siis joululahjaksi, mutta ne paljastuivatkin vasta pari päivää myöhemmin mun synttäripaketista. :) Frends -kuulokkeita olin jo himoinnut yli vuoden, sillä hehkutuksia näistä olen kuullut monissa vlogeissa ja blogeissakin. Ne ovat todellakin ylittäneet mun kaikki odotukset, ja ne ovat olleet todella kovassa käytössä. Ne vaimentavat mukavasti ulkopuolisia ääniä, ja tietysti itse musiikkikin kuulostaa niistä todella hyvältä. Jos olen hiljaisessa huoneessa, niin mun ei tarvitse kuunnella kuin muutamalla pykälällä, ja musiikki kuuluu jo silloin todella hyvin. Laylat ovat tietysti visuaalisesti todella kauniit ja valkoiset nahkaosat ovat ihanan pehmeät. Iso plussa tulee myös siitä, että hiukset eivät jää näihin kiinni ja nahkaosat on tehty meikkiä hylkiväksi.

Jotta tämä arvostelu ei menisi ihan pelkäksi kehumiseksi, niin kerron teille pari miinuspuolta. Mulla on todella pieni pää, joten vaikka pään yli menevän osan pituutta saa säädettyä, voisi säätövaraa olla  mun makuun vähän enemmän. Mulle lyhimmät säädöt ovat juuri ja juuri täydelliset, mutta pienempi päiselle nämä saattaisivat olla liian isot. Korvalle tuleva osa voisi olla myös jollekin pieni, mutta mulla on onneksi todella pienet korvat(kin), joten nämä ovat mulle juuri sopivat. Näistä on muuten olemassa isompi Taylor - malli. 

3- 68 (67)

RANDOM SUOSIKKI

Pages - tekstinkäsittelyohjelma
Tällä kertaa random suosikki - kategoriasta löytyy jotain hieman erikoisempaa. Haluaisin kovati vinkata teille uusia kivoja sovelluksia, mutta mä en hirveästi voi testailla niitä, sillä mun puhelimessa on niin vähän tilaa. Joten, tällä kertaa mennään tietokoneohjelmalla. Siitä lähtien kun sain mun macin, niin olen käyttänyt ainoastaan sen mukana tullutta Pages - ohjelmaa. Tämä on kyllä ehdottomasti paras tekstinkäsittelyohjelma mitä oon ikinä koittanut - ihanan selkeä, yksinkertainen ja helppokäyttöinen. Olen käyttänyt elämäni aikana mm. Wordia, Libre Officea ja Open Officea ja tämä peittoaa ne kyllä mennen, tullen ja palatessa. Tämä on tietääkseni ainoastaan macin käyttäjien etu. :( Mun koneen mukana tämä oli valmiina ja App Storessa tämä taitaa maksaa 20€. Joten jos tätä nyt ei vielä omalta koneelta löydy, niin suosittelen ehdottomasti. Tämä on ehdottomasti ollut mun kaikkien kouluprojektien ja muistiinpanojen pelastus.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti