18. maaliskuuta 2016

viikon positiiviset ja negatiiviset

Moikka ja ihanaa perjantaita kaikille! :) Tosi kivaa taas vaihteeksi tulla kirjoittelemaan tänne blogiin pekästään normaaleja (Okei, ei nyt ihan normaaleja.) kuulumisia, kun noista matkajutuista ja reissukuvista on nyt vihdoin selvitty. Matkapostauksien teossa oli todella kova homma, joten annoin itseni hieman lepsua blogihommista vielä tämän viikon ajan, mutta ensi viikolla yritän sitten kehitellä hieman mielenkiintoisempia postauksia. Kuukauden reseptipostausta pitäisi ainakin kehitellä. Normaalin kuulumispostauksen sijaan halusin kuitenkin koota teille vähän mun elämän viimeisimpien viikkojen plussia ja miinuksia, etteivät peruspostaukset tunnu aivan niin puuduttavilta. Vaikka haluankin pitää mun blogin positiivisena, ei elämä aina ole pelkkää ruusuilla tanssimista. Sen takia tästä postauksesta löytyvät risutkin. :)

Minun tuleva viikonloppuni on taas kerran tekemistä täynnä. Huomenna, aikaisin aamulla suuntaamme joukkueen kanssa turnaukseen Kuopioon ja illalla olisi yhdet bileetkin. Saa kyllä nähdä, jaksaako sinne enää lähteä, sillä olemme kotona todennäköisesti vasta yhdentoista jälkeen. Sunnuntaille mulla ei mitään varsinaisia suunnitelmia sitten olekaan, mutta todennäköisesti viihdyn silloin rästissä olevien koulujuttujen (lue: matikan) parissa. Tai vain nukun ja katson Netflixiä ... :D No, mitäs teidän tulevaan viikonloppuun kuuluu? :)

3- 34 (11)

PLUSSAT

1. Sarjojen uudet tuotantokaudet Netflixissä. Minusta tuntuu että Netflixiin lisätään nykyään aivan liian harvoin uusia tuotantokausia tai leffoja. Noin viikko sitten hihkaisin kuitenkin onnesta, kun huomasin, että muutamaan suosikkisarjaani oli tullut lisää jaksoja. Niin teki varmasti muutama muukin sarjojen suurkuluttaja. Mm. The Vampire Diaries:iin ja Glee:hin oli tullut kokonaiset uudet tuotantokaudet. Vampyyri päiväkirjojen viidennen kauden (24 jaksoa!) taisin katsoa itseasiassa viikossa, joten se ei enää minua hirveästi lämmitä. :D Se sarja on vain niin huikea, että en malttanut odottaa!

2. Valon määrän lisääntyminen. Kevät ei kuulu lempivuodenaikoihini, mutta lisääntynyt valon määrä on kyllä ihan kivaa vaihtelua. Kuvaamisesta tulee paljon helpompaa ja minä voin jopa meikata aamuisin luonnonvalossa. Voitteko kuvitella? Näillä leveyksillä on kello 7:15 tarpeeksi luonnonvaloa meikkaamisen onnistumiseen! Sitä olen todellakin kaivannut. :)

3. Kuivuvat tiet ja auringon paiste. Nämä kaksi asiaa ovat suurin syy siihen, että olen päässyt jo testailemaan uusia kevätvaatteitani. tennarit, revityt farkut ja aurinkolasit ovat varma kevään merkki! :) Ensi viikolle pakkaset kuitenkin palaavat, mutta minä olisin kyllä jo ihan valmis kevään tuloon. 

4. Kouluviikkoni alkaa kympin aamulla. Vaikka minun tämän hetkinen koulujakso on suoraan sanottuna syvältä, on siinä sentään jotakin hyvää. Minun kouluviikkoni alkaa nimittäin kympin aamulla. On ihanaa olla heti viikon alkuun yksin kotona, ottaa rennosti, syödä hyvä aamupala ja vaikka laittautua vähän normaalia hienommaksi. Nukkuakin saa tietysti hieman pidempään, mutta itse nautin siitä, kun saan hoitaa kaikki aamutoimet yksin, rauhassa ja ilman minkään laista kiirettä.

2- 34 (17)

5. Olen elänyt loman jälkeen poikkeuksellisen terveellisesti. Taisin saada loman aikana kyllikseni herkuttelusta, joten nyt olenkin syönyt todella vähän karkkia/herkkuja. En ole käynyt koulupäivien aikana kaupassa ja herkuttelukin on painottunut vain perjantaille. Olen myös jaksanut käydä salilla, vaikka treenejä ja pelejäkin mahtuu mun viikkoihin ihan mukavasti. No, eihän sitä elämää liian terveelliseksi saa päästää. Pääsiäinen on kuitenkin ihan pian, joten ehkä mä taas silloin vedän suklaaöverit. :D

6. Olen löytänyt viime aikoina paljon hyvää musiikkia. En tiedä mistä tämä johtuu, mutta minulle uusien hyvien biisien löytäminen on onnistumisen elämys. On hauskaa kertoa kavereille, että hei oletteko kuulleet tämän ja saada kehuja löytämästäni biisistä. Kuuntelen musiikkia nykyään niin usein kuin mahdollista, joten on aina kivaa löytää uusia kappaleita soittolistalle. Viimeistään huhtikuun puolella voisinkin tehdä taas musiikkipostausta blogiin, jos olette kiinnostuneita siitä, mitä kuuntelen tällä hetkellä. Tällä hetkellä ehdottomat suosikkibiisini ovat Tungevaag & Raabanin "Wolf", Dayan "Sit Still, Look Pretty", Fifth Harmonyn "Work from Home" ja Meghan Trainorin "NO".

7. Viikonloppu ilman vanhempia. En ole ihan varma onko tämä blogi hyvä paikka kertoa tällaisia asioita, mutta minä olen ihan superinnoissani siitä, että saan olla koko viikonlopun kotona Marian kanssa ilman porukoita. Pikkusiskokin päätyi kaverilleen yökylään. Mitään bileitä ei todellakaan ole tiedossa, mutta on kiva kutsua kavereita kylään ja olla vain rauhassa ilman mitään hössötystä. Tietysti pitää ihan itse siivota ja tehdä ruokaa, mutta kiva kokeilla vähän yksin elämistä taas vaihteeksi. :) Mä olen muutenkin aivan liian vähän yksin kotona!

1- 34 (10)


MIINUKSET

1. Hajotin puhelimeni näytön. Kyllä vain, aluksi vain nauratti, mutta nyt kyllä vähän ärsyttää. Tilanne, jossa se tapahtui, oli myös varsin koominen. Tapaamme pelata välitunneilla kavereideni kanssa korttia, joten istuimme pöydän ääressä ja jaoin pakkaa ristiseiskaa varten. Puhelimeni oli pöydällä näyttö alaspäin. Jakaessani kortteja onnistuin tietysti töytäisemään kyynärpäällä puhelimeni lattialle. Tietenkään minulla ei juuri silloin ollut näytön suojakalvoa eikä kuoria. Puhelin tippui kovalle lattialle suoraan näyttö edellä, ja näyttö meni tietysti tuhannen pirstaleiksi. Onneksi se on pian kaksi vuotta vanha iPhone 4S ja se ottaa yhä kosketuksen. 

2. Minulla on tällä hetkellä tylsin jakso tähän astisella lukiotaipaleellani. Tästä mainitsinkin hieman aikaisemmin. Yksi kympin aamu ei hirveästi auta. Soimaan vielä itseäni siitä, että menin ottamaan yhden kurssin, joka on minulle vielä aivan turha. No, eipä minulle olisi tullut siitä kuin kaksi kympin aamua ja yksi hypäri lisää. Se miksi vihaan tätä jaksoa, johtuu ärsyttävistä kursseistani. Minulla on äidinkieltä, fysiikkaa, sosiaalipsykologiaa, uskontoa ja matikkaa. Erityisesti matikka saa minut ihan raivon partaalle. Tilastot ja todennäköisyys on vain tylsin kurssi ikinä. En ole tehnyt läksyjäni juuri ollenkaan, eikä opettajanikaan ole erityisen motivoiva ...

3. Tämän viikonlopun pelit saattavat olla viimeisimpiä pitkiä pelireissuja. Lähdemme siis huomenna pelireissulle Kuopioon, joten vaikka pelireissut ovat aina kivoja, on mulla jotenkin haikea fiilis. Tätä kautta ei ole enää hirveästi jäljellä, enkä vielä tiedä, että jääkö tämä viimeiseksi kaudekseni lentopallon parissa. Haluaisin tottakai vielä jatkaa sitä, mutta en tiedä, onko se enää mahdollista. Onneksi kesän alussa on taas perinteinen ulkolentopalloturnaus, eli Power Cup. Tänä vuonna se järjestetään Hämeelinnassa. Kesällä voi sitten taas pelailla beach volleyta, tourilla tai vain kavereiden kanssa.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti