15. huhtikuuta 2016

asiaa kielimatkasta ...

Moikka ja kivaa perjantaita! Viime postauksesta on taas vierähtänyt viikko, ja pahoittelut siitä, että mun postaustahti tässä huhtikuussa on ollut vähän huonoa. Mulla on tällähetkellä koeviikko ja olen halunnut ottaa vielä ilon irti kauden viimeisistä treeneistä, joten siinä pari syytä postailemattomuuteen. Tämäkin viikonloppu menee koulun ja lentopallon parissa, sillä kokeet jatkuvat vielä ensi viikolla fysiikalla ja äidinkielellä. Huomenna mä menen vähän tuuraamaan A-tyttöjen viimeiseen turnaukseen ja sunnuntaina mulla onkin pitkästä aikaa alueleiri. :) Lentopallon täyteinen viikonloppu siis tulossa, ja kokeisiinkin lukeminen pitäisi johonkin mahduttaa! 

Eilen mulla oli kauden viimeiset lajitreenit, ja tuntui kyllä todella haikealta. On ollut mahtavaa treenailla hieman nuorempien poikien kanssa, jotka kuuluvat ikäluokkansa parhaimmistoon. Siellä on ollut kyllä todella lahjakkaita tapauksia! No, lentopallosta tulee varmasti vielä kunnollisempaa postausta myöhemmin, joten nyt siirrytään tämän postaukseen aiheeseen, eli mun tulevan kesän kielimatkaan. :) Halusin availla tänne blogiin vähän fiiliksiä ja tämä postaus on ihan täysin sponsoroimaton, eli ihan omaksi ilokseni kirjoittelen. Postauksen kuvat ovat tuttuun tapaan mun vanhoja matkakuvia! :)

travel2

Minun matkani ja sen varaaminen ...
Minä ja Maria varasimme siis matkamme hyvissä ajoin, jo lokakuussa. Varasimme alunperin kolmen viikon matkan Brightoniin, aivan kesän loppuun. Matkustamme EF:n kautta. Matkamme majoitus olisi ollut asuntolassa ja kurssityyppi oli international, eli oppilaita tulee eri maista. No, meidän matkamme ei toteutunutkaan, sillä Suomesta oli liian vähän lähtijöitä, joten se vaihtui aluksi kahden viikon matkaksi. Se oli mielestämme ihan hyväkin juttu, sillä kolme viikkoa poissa Suomesta ja kavereiden luota alkoikin hieman myöhemmin tuntumaan yllättävän pitkältä ajalta.

Maria ja minä saimme kuitenkin kesätöitä heinäkuulle, joten halusimme vaihtaa matkan täysin eri ajankohtaan. Olimme alunperin ajatelleet, että tekisimme alkukesän töitä, jotta saisimme tienattua rahaa kielimatkaa varten, mutta eiköhän se näinkin päin suju. Nyt uusi matkamme kestää kaksi viikkoa ja lähdemme reissuun jo 15. kesäkuuta. Kurssityyppi on edelleen sama ja kohdekaupunkina on edelleen ihana Brighton. Yövymme matkalla isäntäperheessä, mikä jännittää minua hieman, sillä uskon, että kivaan perheeseen pääseminen tekee matkasta paljon mukavamman. 

travel3

Mitä haluan tehdä kielimatkalla?
Minulla on aika korkeat odotukset kielimatkalle ja haluan todellakin ottaa ilon irti ajastani Brightonissa. Kielimatkalla käydään yhdessä kerran Lontoossa katsomassa nähtävyyksiä ja lisäksi yksi kokonainen päivä on varattu outlet-paikassa käymiselle. Ostin matkaani lisäksi myös funpackin, johon sisältyy paljon erilaisia aktiviteettejä. Ajattelin varata myös yhden päivän reissun Oxfordin yliopistolle, sillä siellä en ole ennen käynyt. Matkalla haluan tietysti tutustua uusiin ihmisiin, päästä puhumaan englantia ja saada uusia kokemuksia. 

Lisäksi haluan ottaa paljon valokuvia, shoppailla ja nauttia Brightonista. Brightonin nähtävyyksistä en ole vielä hirveästi ottanut selvää, mutta ainakin Brighton Beachilla ja Brighton Pierilla tulee varmasti vierailtua jopa useasti. Brightonista löytyy tietysti myös kivoja kauppoja, mm. Primark, Topshop ja Urban Outfitters, joten jonkin veraan tulee varmasti kierreltyä kaupoissakin. :) On myös mielenkiintoista päästä näkemään, millaisia aktiviteettejä ja oppitunteja EF:n kielimatkaan kuuluu.

travel

Miten valmistaudun kielimatkaan?
Odotan innolla kielimatkaani ja haluan valmistautua siihen huolella, jotta matkakokemuksestani tulee mahdollisimman hyvä. Tähän mennessä en ole vielä tehnyt mitään erikoista, ainoastaan suunnitellut mitä haluan tehdä ja mitä haluan pakata mukaan. Kielimatkalleni osallistuviin ihmisiin olen törmännyt jo EF:n My EF - sivustolla. Yritän myös elää mahdollisimman säästeliäästi tällä hetkellä, sillä olen varma, että kielimatkalla saa poltettua paljon rahaa. Minun olisi myös tarkoitus ostaa uusi puhelin (iPhone SE) ennen matkan alkua, jotta saan otettua hienoja kuvia myös puhelimella.  En haluaisi aina stressata järkkärin kuljettamisesta. Hieman muitakin juttuja minun pitäisi hommata, sillä Britteihin tarvitsee ainakin adapterin ja pieni sateenvarjo sekä sanakirja voisivat olla käteviä.

Pärjäämisestäni en oikeastaan ole huolissani. Lähden matkaan Marian kanssa, joten mukana on ainakin yksi tuttu ja turvallinen henkilö. Olen myös hyvä englannissa. Lukion kahdesta ensimmäisestä kurssista olen saanut ysit, ja 1. vuoden viimeinen kurssi on seuraavassa jaksossa. Olen matkustellut paljon aiemmin, joten sekään ei ole uusi juttu. Tällä kertaa matkustan kuitenkin ensimmäisen kerran ilman vanhempia. Minusta on kuitenkin superhienoa päästä uudestaan englantiin ja odotankin matkaa innolla! :) Only 60 days until Brighton!

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti