19. huhtikuuta 2016

What's in My School Bag?

Moikka ja kivaa tiistaita! :) Mun koeviikko on nyt vihdoin ohi ja huomenna minulla alkaa lukion ensimmäisen luokan viimeinen, eli kuudes jakso. Sen kunniaksi halusin tuoda vähän kouluteemaa tänne blogiinkin. Vaikka ei mikään Back to School - season olekaan, niin halusin vihdoin tulla esittelemään teille reppuni sisällön. Meinasin kyllä aluksi tehdä teille ihan toisen postauksen, mutta kiva että kerrankin sain vähän mielenkiintoisemman idean. Viikonlopulle ajattelin tehdä taas pitkästä aikaa musiikkipostausta! Siitä on muuten päivää vaille vuosi, kun tein ensimmäisen laukkuni sisältöä koskevan postauksen, joten eiköhän tämä tule ihan hyvään saumaan. Tänä aamuna mulla oli muuten aikamoinen shokki, sillä yön aikana oli satanut 15cm lunta. :D No, nyt asiaan ja toivottavasti pidätte postauksesta. :) Kivaa loppuviikkoa kaikille! 

4-IMG_7170

Reppuna mulla on ollut jo reilun vuoden ajan Just Hypen tummansininen perusreppu. Minulla on myös eräs toinen reppu, mutta Hypen reppu on niin hyvä, että se on käytössä mulla lähes poikkeuksetta. Sen olkaimet (Tai mitkä ikinä onkaan! :D) ovat mukavat pyöräillessä ja se on tarpeeksi tilava. Sen selkämys on normaalia kangasta paksumpi ja pehmennetty, joten siellä uskaltaa kuljettaa myös konetta, vaikka sille ei erillistä taskua löydykään. Repusta löytyy siis ainoastaan yksi iso tasku, ja ulkopuolella oleva pienempi tasku muutamille pikkujutuille. Se on kuitenkin toiminut mulla superhyvin, joten suosittelen Hypen reppuja ehdottomasti, jos olet hankkimassa uutta. 

1-IMG_7115

No, sitten tämän postauksen aiheeseen, eli itse repun sisältöön. Ensimmäisen kuvan tavaroita ei varmasti tarvitse perustella. Repussani kulkevat tietysti aina koulupäivänä tarvitsemani kirjat ja vihkot. Minun kouluni tunnit ovat kaksoistunteina, joten hirveää kirjakasaa en onneksi joudu mukanani raahaamaan, vaikka minulla olisikin kahdeksan tunnin päivä.  Kuvassa on esimerkkinä huomenna alkavan jakson yhden päivän kirjoista, jolloin minulla on matikkaa, kemiaa ja terveystietoa. Jos minulla on matemaattisia aineita, kulkee mukanani myös MAOL-taulukkokirja ja laskin. Joskus harvoin minulla saattaa olla mukanani kansio monisteita varten. 

2-IMG_7125

Repustani löytyy usein myös erilaista elektroniikkaa. Puhelinta ei varmasti hirveästi tarvitse selitellä. :D Vaikka se ei kuulukaan opiskelutarvikkeisiin, tulee sitäkin käytettyä aivan liian usein tunneilla. Ruokatunnilla ja tauoilla tulee myös selattua somea. Ja toimiihan puhelin hätätapauksessa tietokoneenkin korvikkeena tai hyvänä apuna Kahoot-pistojen teossa. Kuulokkeetkin ovat mukanani lähes jokaisena päivänä. Välillä otan kouluun frendsit, mutta välillä käytän ihan perus nappikuulokkeita. Musiikkia kuuntelen yleensä hypäreillä ja joskus koulumatkoillakin. :)

Myös tietokone kulkee minulla koulussa useaan kertaan viikossa. Varsinkin äidinkielen tuntien kirjoitustehtävissä tarvitsen tietokonetta todella usein. Joissakin aineissa olen kirjoitellut muistiinpanoja koneelle, mutta mielestäni se ei ole itselleni hirveän hyvä tapa, sillä usein lähden vain selailemaan blogeja, jos opetus tuntuu etenevän liian hitaasti. Lähes jokaiseen projektityöhöni olen tarvinnut läppäriä ja olen minä muutaman kokeenkin tehnyt omalla koneella. :) Läppäri on myös ollut tylsien hyppytuntien pelastus, sillä olen usein tehnyt sillä blogijuttuja tai jopa katsonut Netflixiä. Macbook on muuten ollut aivan superhyvä kone lukioon. Se on kevyt, joten sitä on helppo kuljettaa ja siinä on paljon hyviä ohjelmia. Esimerkiksi iMovieta ja Keynotea (Applen diaesitysohjelma) on tullut käytettyä projektitöissä. Pages-tekstinkäsittelyohjelmaa tarvitsen kouluhommissa lähes päivittäin. Läppäriä ja kuulokkeita kuljetan niiden omissa suojakoteloissa, jotta ne pysyvät naarmuttomina ja ehjinä.

3-IMG_7150

Tietysti munkin repusta löytyy kaikenlaista pikkutavaraa. Tärkein juttu näistä ovat penaalini. Penaalistani löytyy eri värisiä stabiloita (ohuita tusseja), yliviivaustusseja, lyijyä, lyijytäytekyniä, pyyhekumeja ja teroitin, eli ihan perus penaalijuttuja. :D Lisäksi penaalistani löytyy aina muistitikku sekä pieniä kirjojen sivuille liimailtavia muistilappuja. Minulla on tietysti viivoitinkin, mutta se ei harmikseni mahdu penaaliini. Penaalin lisäksi minulla on myös mukana aina harja ja pussukka pikkutavaroille. Pussukasta löytyy useinmiten pompuloita, Baby Lips - huulirasva, huulikiilto ja kotiavaimet. Pidän harvoin rahaa mukanani koulussa, mutta josku sieltä löytyy pari euroa esimerkiksi kahvia tai välipalaa varten. Repustani löytyy myös kalenterini, johon merkkailen päivän aikana tulevat sanakokeet ja muut kouluun liittyvät tapahtumat. 

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti