3. toukokuuta 2016

Positive Vibes Only

Moikka! :) Vappu oli ja meni, mutta uusi miniloma mulla alkaa jo keskiviikkona, sillä mulla ei ole torstaina eikä perjantaina ollenkaan koulua. Toukokuu vierähti käyntiin jo muutama päivä sitten ja kiva potkaista se käyntiin täällä bloginkin puolella. Viimeisimmästä kuulumispostauksesta onkin vierähtänyt taas jonkin aikaa, joten haluan tulla nyt jakamaan tänne blogiin vähän sellaisia juttuja, joita mulle on viime viikkoina tapahtunut. Ja jopa poikkeuksellisesti, kaikki tämän postauksen jutut ovat positiivisia, kuten otsikostakin jo ehkä huomaa. Mukana on myös muutama tulevaisuuteenkin viittaava juttu, mutta toivottavasti se ei teitä häiritse. :) No, pidemmittä puheitta mennään siihen, mitä mun viime viikkoihin on kuulunut.  

2-IMG_8235

1. Isoseksi pääseminen ja kesätöiden saaminen
Olin jo oikeastaan ehtinyt luopua toivosta kesätöiden saamisen suhteen, mutta muutama viikko sitten sain kuitenkin odotetun ja toivotun yhteydenoton - minut oli valittu kesätöihin. Mun työt kestävät ainoastaan kaksi viikkoa, mutta on sekin parempi kuin ei mitään. Saanpahan ainakin arvokasta työkokemusta ja hieman käyttörahaa vaikkapa sitä uutta puhelinta tai festareita varten. Noin viikko sen jälkeen sain myös kuulla, että pääsen taas isoseksi! Olin isosena myös viime kesänä ja odotan jo nyt innolla tulevaa leiriä. :) Toivottavasti leiriläisetkin ...

2. Jääkiekon MM-kisat
Jääkiekkoa (lue: Puljujärveä ja Lainetta) on ollut viime viikkoina jokainen media ihan täynnä. Mun facebookin etusivulta ei ole muita juttuja löytynytkään. :D Vaikka se Puljujärvi ihana onkin, niin hänenkin naamansa (ja jopa nimensä) alkaa kohta tunkemaan mun korvista ja silmistä ulos. Toisaalta niin varmasti mun kavereiltakin, kun mun snapchatin my story on ollut viime aikoina täynnä pelkkää puljua. SM-liigan pelejäkin tuli katsottua, mutta joku siinä leijonapaidassa vain viehättää, sillä MM-kisoja tulee aina seurattua todella tiiviisti. Minä ja Maria valvottiin ja katsottiin pikkuleijonien jokainen tv:stä/yle areenasta tullut peli ja sama lätkähypetys jatkuu melko varmasti myös aikuisten MM-kisoihin. Vaikka se lätkä ei oma laji olekaan, niin sitä on kyllä aina yhtä viihdyttävää katsoa. Ehkä mä siirryn Puljun hypettämisestä vaihteeksi Granlundiin ... :D

3-IMG_8215


3. Kielimatkan läheneminen ja sen valmisteleminen
On uskomatonta ajatella, että mun kielimatkaan on jäljellä enää hieman yli 40 päivää. Aika on mennyt supernopeasti. Lisäaktiviteetit (Fun Pack ja päivä Oxfordissa) olen jo varannut ja viimeinen laskukin on jo maksettu. Erika-matkavakuutus pitäisi vielä varata ja hoitaa muutama paperijuttu, mutta muuten kaikki jutut alkavatkin olla jo kondiksessa. Olen muuten jo jutellut muutaman samalle matkalle tulevan tyypin kanssa, ja odotan kyllä innolla koko reissua. Kunhan vain saan pari juttua hoidettua sekä uuden puhelimen hommattua, niin pääsen ylimääräisestä stressistä ja voin ruveta hyvillä mielin valmistautumaan matkaan.


4. Uusi, mukava (Ja viimeinen!) koulujakso
Viime jaksoon verrattuna mun tällä hetkellä meneillään oleva jakso on aivan mahtava. Mulla ei ole yhtään hyppytuntia ja päivätkin ovat siedättävän mittaisia. Minulla on kolme kuuden tunnin ja kaksi kahdeksan tunnin päivää. Tämän jakson aineetkin ovat paljon kivempia edelliseen jaksoon verrattuna. Mun lukujärjestyksestä löytyy englantia, kemiaa, terveystietoa historiaa ja tietysti matikkaa. Matikan kurssi (Lukuteoria ja logiikka) on lähes yhtä ärsyttävää kuin tilastotieteen ja todennäköisyyksien kurssi, mutta enköhän mä siitäkin selviä. :)

1-IMG_8245

5. Lämpöiset säät
Okei, tarvitseeko tätä edes hirveästi perustella? Tälle viikolle on kuitenkin luvattu jo noin kahdenkymmenen asteen lämpötiloja, enkä mä voisi olla enempää innoissani. Ihana saada kaverien kanssa pihapelailut käyntiin ja nähdä luonnon muuttuvan taas kesäisen vihreäksi.

6. Asioiden hoitaminen pois päiväjärjestyksestä
En tiedä mitään siistimpää (Okei, ehkä pari juttua ...), kuin sen jos on painanut hulluna koko päivän ja sitten saa kaikki täkeät asiat hoidettua. Mulla on ollut viime aikoina todella paljon kirjallisia kouluhommia ja eilen mä pääsin niistä vihdoin eroon. Olen yleensä melko ahkera, mutta välillä munkin kohdalla on pientä saamattomuutta havaittavissa. Varsinkin siivoamisen ja "ei niin kiireellisten" juttujen on tapana kasaantua. Nytkin mun pitäisi varata aika opinto-ohjaajalle ja kampaajalle, mutta ei kai se yksi lisäpäivä mihinkään vaikuta ... Enpä vain ole saanut aikaiseksi. :)

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti