13. syyskuuta 2016

A Normal Day in My Week

Moikka! :) Lupailin teille tätä my day - postausta jo viime viikon puolella, mutta kiireiden vuoksi päädyinkin tekemään vain normaalin kuulumispostauksen. Halusin päästä avaamaan teille hiukan sitä, millainen minun normaali arkipäiväni on, ja ajattelin, että se olisi helppo toteuttaa my day:nä puhelimella kuvattuna. No, kuvien jatkuva räpsiminen osoittautui kuitenkin melko haasteelliseksi. Olen kuitenkin tyytyväinen tähän postaukseen, sillä tästä välittyvä kuva on melko realistinen vaikka kuvasin tätä kylläkin useampana päivänä. Tämä kuvaa kuitenkin hyvin normaalia arkipäivääni. Arkirytmini tietysti vaihtelee hieman koulupäiväni ja treeniajankohdan mukaan.

Nyt en kuitenkaan kirjoittele enempää alkuhöpinöitä, vaan päästän itseni laskemaan matikkaa, sillä koeviikkoni alkaa huomenna pitkän matikan kokeella - iik! Toivottavasti pidätte postauksesta ja kivaa viikkoa kaikille! :)

My Day - 1

6:50 Herätyskelloni, eli toisin sanoen puhelimeni pärähtää soimaan. Saan itseni yleensä heti ylös sängystä ja ensimmäisenä avaan huoneeni ikkunan sälekaihtimet. Tsekkaan pihalla vallitsevan säätilan ja menen kylpyhuoneeseen. Pesen heti ensimmäisenä kädet sekä kasvoni ja harjaan hiukset - freesi olo on aivan pakko saada jo heti aamusta!

7:00 Syön aamupalan, mikä vaihtelee minulla aika paljon fiiliksen ja saatavilla olevien raaka-aineiden mukaan. Aamupalani riippuu myös siitä, miten paljon minulla on aikaa sen tekemiseen. Yleensä se on leipää, mutta tänään söin jogurtti-rahkaseosta, mysliä ja mustikoita. Join myös suuren mukillisen teetä. 

7:15 Laittautumiseen minulla jää yleensä 25 minuuttia aikaa. Pesen hampaat, meikkaan fiiliksen mukaan enemmän tai vähemmän ja pukeudun. Hiuksia en yleensä kauheasti laita. Asuni pyrin valitsemaan edellisenä iltana ja reppukin on yleensä pakattu jo illalla, jotta säästän aamuisin aikaa. Jos minulle jää ylimääräistä aikaa ennen kouluun lähtöä, käytän sen puhelimen selailuun tai huoneeni siistimiseen, jotta sinne on mukava tulla taas iltapäivällä. 

7:40 Suuntaan pyörälläni kouluun! Hyvällä säällä poljen kouluun noin 10 minuutissa, ja se onkin ihan kiva ja reipas aloitus päivälle. Talvisin ja sateella se ei tietenkään ole herkkua, mutta siihenkin on jo kymmenen vuoden aikana tottunut. Olen kulkenut kouluun pyörällä ihan pienestä pitäen.

My Day - 2

8:05 Minulla alkaa ensimmäinen oppitunti ja se oli tänään kemiaa. Olen kyllä iloinen, että kemian kakkoskurssi on nyt koetta vaille valmis. Toisaalta, ehkä se pahin on vielä edessä ...  Ensimmäinen kaksoistunti päättyy klo 10:00, minkä jälkeen minulla alkaa matikan tunti.

11:00 Minulla on vihdoin ruoka! Kouluni ruoka on onneksi pääosin todella hyvää ja kauppakin on vaarallisen lähellä jos kouluruoka ei tahdo maistua. Ruokataukoni on puolisen tuntia, joten sen aikana ehdin syömisen lisäksi mm. jutella kavereiden kanssa, chillata sohvalla tai vaikka pelata biljardia/korttipelejä - vain Kauhavan lukiojutut!

11:30 - 13:50 Loppupäivän olenkin taas normaalisti oppitunneilla. Viimeisenä minulla on äidinkieltä. Tässä jaksossa suurin osa koulupäivistäni on päättynyt jo 13:50, mutta ensi jaksoon mahtuukin taas useampi 15:30 päivä - buu! Koulun päätyttyä pyöräilenkin oikeastaan lähes aina suorinta reittiä takaisin kotiin. :)

My Day - 3

14:00 Kotona! Käyn fiilistelemässä kotini takapihalla kasvavaa vaahteraa, joka on jo muuttunut ihanan syksyiseksi. Syyskuukin on kulunut ihan hurjaa vauhtia. Kotiin tultuani käyn pesemässä kädet ja syön välipalaa - yksi päivän kohokohdista. :D Tässä vaiheessa olen yleensä myös hieman puhelimella/koneella tai luen vaikka lehteä, jotta saan koulujutut hetkeksi pois mielestä. Harmikseni minulla ei kuitenkaan läheskään aina ole aikaa tähän. 

15:00 Tässä vaiheessa vaihdan viimeistään päälle rennot kotivaatteet ja saatan otta meikit pois, jos olen menossa treenaamaan. Alan tekemään läksyjä tai muita koulujuttuja. Jos kouluhommia ei jostain kumman syystä ole teen vaikka blogijuttuja tai otan päiväunet, jos väsymys on liian suuri. Joskus (Okei, aika usein!) teen jopa kotitöitä. ;)

16:30 Dinnerin aika! Tänään söin vain pastaa ja jauhelihakastiketta, kasvispuoli jäi hieman uupumaan ... Syön iltaruuan yleensä joskus neljän ja viiden välillä. Sen jälkeen minulla on vielä yleensä vielä vähän vapaa-aikaa riippuen siitä koska treenini alkavat tai koska päätän lähteä salille.

17:55 Poljen Marian kanssa joukkuekaverilleni, jonka luota lähdemme yhdessä treeneihin. Nykyinen treenipaikkani ei valitettavasti ole pyöräilymatkan päässä, joten joudumme menemään harkkoihin aina autolla. Onneksi kavereilla alkaa olla jo aika hyvin ajokortteja, joten äidin ei enää tarvitse valittaa kuskaamisesta.

My Day - 4

18:15 - 20:00 Minulla on treenit. Lämmittelemme 15 minuuttia ja varsinaista lajitreeniä on puolisen toista tuntia. Treenien jälkeen vaihdan vaatteet ja suuntaamme takaisin Kauhavalle. Matkan aikana selaan puhelinta ja juttelen kavereille. Pyöräilen Marian kanssa Neealta kotiin ja olen kotona noin klo 20:30. 

20:40 Käyn treenien jälkeen tietysti suihkussa. Hemmottelen itseäni hiusmaskilla ja ja rasvaan jalat ihanan tuoksuisella vartalovoiteella. Suihkun jälkeen syön iltapalan, jos minulla on nälkä. Treenien jälkeen tulee joskus syötyä todella paljon, mikä ei aina ole kovin hyvä juttu. Puen myös päälle rennon yöasun sekä tietysti villasukat. :)

21:00 Sytytän huoneeseen kynttilän ja teen vielä koulujuttuja, jos niitä on jäänyt tekemättä. Tänäkin iltana kertailen vielä matikan juttuja esimerkkien ja opetusruutujen avulla. Luotan kuitenki siihen, että kunnolla lepäämällä asiat iskostuvat parhaiten mieleen. Pesen tietysti hampaat, harjaan hiukset ja pakkaan koulurepun valmiiksi. Suunnittelen ehkä myös, mitä laitan seuraavana päivänä kouluun.

22:30 Arkisin menen nukkumaan viimeistään 22:30. Laitan herätyksen päälle ja puhelimen sekä tietokoneen latautumaan, joten tähän aikaan minua ei enää tavoita somestakaan. Hyvää yötä! :)

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti