28. syyskuuta 2016

Minun treeniviikkoni

Moikka! Vastapainoksi viime lauantain herkkupostaukselle päätin toteuttaa teille vähän erilaisemman postauksen. Päätin nimittäin tulla kertomaan teille hieman viime viikon treenailuistani, sillä urheilua sen aikana todellakin riitti. Halusin myös, että pääsette hieman sisälle siihen, millaisia treenimääräni suunnilleen ovat, sillä muutamien viikkojen ajan treenailuni ovat näyttäneet suunnilleen tältä. Tein siis kuluneen viikon jokaisena päivänä jotakin urheiluun liittyvää, toisina enemmän ja toisina vähän vähemmän. Liikkumiseni vaihteli lihashuollosta ja pyöräilystä aina kuntosalitreeneihin ja lentopalloturnaukseen, mutta mahtui  viikkoon onneksi yksi ansaittu lepopäiväkin. 

Tästäkin viikosta on luultavasti tulossa melko treenin täyteinen ja naisten kakkossarjakin pyörähtää käyntiin ensi sunnuntaina, vieläpä kotipelillä. Olen kyllä innoissani alkavasta kaudesta, sillä ensimmäinen harjoitusturnaus meni ainakin minun hyökkäyspelini osalta aivan nappiin! Kivaa viikkoa teille! :) Postauksen kuvat ovat muuten Power Cupista ja ystäväni Neean ottamia!

pwrcup

Maanantai
Maanantai oli urheilemisen osalta ihan rento ja kiva päivä. Pyöräilin aamulla kouluun ja tulin tietysti pyöräillen myös takaisin kotiin historian kokeen jälkeen. Mietin hieman, että viitsinkö lähteä illalla lentopallotreeneihin, vai jäänkö kotiin lukemaan, sillä minulla oli tiistaina kemian koe. Koe meni onneksi ihan hyvin, enkä skipannut treenejä. Lentopallotreenit kestivät 1h 45min, johon sisältyi vartin omatoimiset lämmittelyt ja puolitoista tuntia itse lajitreeniä. Päivän liikumiset: 2h

Tiistai
Pyöräilin normaalisti kouluun ja kotiin, josta tulee yhteensä noin 20 minuuttia reipasta pyöräilyä. Hyvää hyötyliikuntaa siis! Koeviikon päättymisen kunniaksi päätin lähteä illalla lenkille, vaikka sää oli hieman kolea. Juoksin koko lenkin ja matkaa minulle kertyi 8 kilometriä. Aikaa siihen kului noin 50 minuuttia. Kotona pätin vielä ottaa hyödyn irti lämpöisistä lihaksista. Joten rullailin foam rollerilla noin vartin verran ja venyttelin huolella. Lihashuoltoa oli yhteensä siis noin puoli tuntia. Päivän liikkumiset: 1h 40min

Keskiviikko
Menin pyöräillen kouluun sekä tietysti koulusta kotiin, ja minulla oli lentopallotreenit. Päiväni meni siis samalla kaavalla siis kuin maanantainakin. Päivän liikkumiset: 2h

pwrcup 2

Torstai
Menin tuttuun tapaan kouluun ja kotiin pyörällä. Illalla pyöräilin Marian kanssa salille. Päätin pitä käsipäivän ja sen lisäksi tein jonkin verran keskivartaloliikkeitä. Käsitreeniini kuului mm. penkkipunnerrus, hauiskääntö ja ojentajapunnerrus. Tein 10-15 toiston mittaisia sarjoja ja kaikki liikkeet 3 kertaa. Salitreeniä tein yhteensä noin tunnin verran ja sen jälkeen venyttelin vielä huolella. Lopuksi palauttavat pyöräilyt kotiin, suihkuun ja proteiinipitoinen iltapala. Päivän liikkumiset: 2h 

Perjantai
Perjantai olikin minulla superliikunnallinen päivä. Pyöräilin kouluun ja koulussa minulla oli kaksi tuntia valinnaisiikuntakurssia. Tunneilla pelasimme tennistä, mikä oli pitkästä aikaa ihan hauskaa. Alkaneessa jaksossa minulla onkin 6 tuntia liikuntaa, joten sekin nostaa jonkin verran tulevien viikkojeni liikkumisen määrää. Minulla alkoi maanantaina mm. lihaskuntokurssi, jolla pystyn ehkä korvata jonkin omatoimisen treenini. Koulun jälkeen pyöräilin tietysti kotiin. Kuudelta minulla alkoivat kahden tunnin lentopallotreenit, jonka aikana lähinnä treenasimme peliä lämmittelyjen ja pallottelujen jälkeen. Päivän liikumiset: 4h

pwrcup 3

Lauantai
Lauantaina olin lähes koko päivän harjoitusturnauksessa Kyyjärvellä. Kokonaisliikuntamäärää on vähän vaikea arvioida, mutta pelasin kolme, hieman lyhennettyä peliä ja niiden lisäksi tuli lämmiteltyä, jotka sisälsivät nivelten puörittelyä, venyttelyä, juoksuja, lihaskuntoa ja tietysti pallolliset lämmittelyt. Oli ihana päästä pelaamisen makuun ja saada alle hieman pelejä uudella joukkueella ennen varsinaisten sarjojen alkamista. Erityisesti erään "arkkivihollisen" kaatuminen tuntui superhyvältä. ;) Päivän liikkumiset: noin 4h

Sunnuntai
Sunnuntaina pidin lepopäivän. Lepopäivääni sisältyi kuitenkin foam rollailua ja venyttelyä, jotta lihakset palautuivat pitkästä turnauksesta uuteen treeni- ja peliviikkoon. Päivän liikkumiset/lihashuolto: 30min

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti