19. lokakuuta 2016

5x positiivisia asioita syksyssäni

Moikka! :) Minä olen tällä hetkellä (toivottavasti) jossakin päin Italiaa, nauttimassa ihanista maisemista, hyvästä ruuasta ja lämpöisemmästä säästä, mutta syysloman ajaksi halusin ajastaa teille yhden postauksen, jotta blogi ei eläisi pelkkää hiljaiseloa. Vaikka Suomessa mennäänkin jo kovaa kyytiä kohti talvea ja syksyn hienoin vaihe alkaa pikkuhiljaa olemaan ohitse, halusin tulla muistelemaan, millaisia posiitiivisia juttuja mun syksyyn on tähän mennessä mahtunut. Aika on mennyt hurjan nopeasti, mutta toivottavasti kivoja asioita riittää vielä loppuvuodellekin. Kivaa loppu viikkoa ja nyt pidemmittä puheitta niihin positiivisiin juttuihin! :*

team

1. Lentopallon sarjapelien alkaminen
Minun syksyäni ovat tuttuun tapaan rytmittäneet lentopallokuviot. Pelejä minulla on kauden syyspuoliskolla jokaisena viikonloppuna ja minulla on jopa tuplaviikonloppuja, sillä pelaan N2-sarjaa ja A-tyttöjen sarjaa. Vaikka lentopallo viekin paljon aikaa, on ollut ihanaa päästä taas turnausfiilikseen. Jokaisessa pelissä tavoitellaan tietysti voittoa, mutta erityisen tärkeää minulle on se, millainen henkilökohtainen suoritukseni on. Jos teen paljon virheitä, ei voittaminenkaan tunnu yhtä hyvältä. Omat hienot suoritukset peleissä ja yhteishengen tiivistyminen pelireissuilla ovat juuri niitä juttuja, minkä takia olen viihtynyt lentopallon parissa jo yli 10 vuotta. Siksi on taas ollut ihanaa päästä sarjapelien ja tietysti voittamisen pariin!

food

2. Uusien ruokien ja leivonnaisten testailu
Tänä syksynä olen ehtinyt kokkailemaan ja leipomaan uusia juttuja ja olen ehtinyt jonkin verran jakamaan niitä myös täällä blogissa. Uudet ruuat tuovat arkeenkin kivaa vaihtelua ja viikonloppuna on hauska käyttää ruuan laittoon/leipomiseen hieman enemmän aikaa. Vielä haluaisin kokeilla ainakin kvinoaa ja bataattiranskalaisia sekä muitakin vegeruokia, mutta perhettäkin pitäisi saada innostettua niiden pariin vähän enemmän. Loppuviimeeksi ruuanlaitto on mielestäni todella kivaa ja palkitsevaa, vaikka arkisin kiireessä se saattaa tuntua pakkopullalta.

clothes

3. Ajan viettäminen kavereiden kanssa
Tänä syksynä olen myös viettänyt poikkeuksellisen paljon aikaa kavereiden kanssa, ainakin verrattuna viime syksyy. Ollaan pidetty porukalla tyttöjen iltoja ja olen käynyt muutamissa bileissäkin, ja aina on ollut kivaa! :D Kavereita on tullut nähtyä myös arkisin, mikä on mun treeni- ja kouluaikatauluilla aika poikkeuksellista. Harmittaa kyllä hieman, että osaa kavereista en ole kerinnyt nähdä hetkeen, mutta onneksi minulla on ihana ja tiivis tyttöporukka, jonka kanssa voi tehdä melkein mitä vain ja viettää aikaa.  

007

4. Lyhyemmät koulupäivät
Toinen lukiovuoteni on alkanut siinä mielessä rennosti, että koulupäiväni ovat onneksi lyhyempiä verrattuna viime vuotisiin. Lyhyempien koulupäivien ansiosta minulla on ollut paljon enemmän motivaatiota panostaa mm. läksyihin, salitreeneihin ja tietysti tähän bloggaamiseen, mikä on tietysti ollut todella hyvä juttu. :) Ensi jaksossa asiat kuitenkin hieman muuttuvat, sillä minulla on useampana päivänä koulua 15:30:een asti koulua. Hyytävä, marraskuinen pimeyskin tekee pikkuhiljaa tuloaan, joten en ymmärrä miten tulen selviämään niistä, sillä tässä jaksossakin yksi puoli neljän päivä on ollut täyttä tuskaa.

4-IMG_0039

5. Tulevaisuuden suunnittelu
Syksyn mukana ovat puhaltaneet uudet (ja edistävät) tuulet myös tulevaisuuden suunnittelun osalta. Minulle on onneksi hieman tarkentunut, että minkälaiseen ammattiin/jatkokoulutukseen haluan suunnata lukion jälkeen. Haaveammattinani on lapsesta asti ollut lääkäri/kirurgi, ja olen edelleen kiinnostunut luonnontieteistä, joiden opiskelua lääkikseenkin pääsyyn vaaditaan. Haluaisin kuitenkin päästä työskentelemään sairaalaa kansainvälisemmissä työyhteisöissä ja hyödyntämään hyvää englannin kieltäni. Myös tutkimustyön tekeminen kiinnostaisi minua, joten jokin biokemian tapainen saattaisi olla minulle oikeampi vaihtoehto ...

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti