6. lokakuuta 2016

Language trip through my iPhone

Moikka! Ennen kuin tänne blogiin on mahdollisesti tulossa uusia matkapostauksia mun syysloman Italian matkalta, ajattelin toteuttaa teille vielä viimeisen postauksen koskien mun kesän kielimatkaa. Aika kesän jälkeen on vierähtänyt hurjan nopeasti, enkä voi käsittää, että nyt mennään jo lokakuussa. Suurin osa lehdistä on  täällä meilläpäin jo pudonnut puista ja ansimmäiset pakkasetkin on tullut kärvisteltyä. Aamuisin herätessä on jo pimeää ja ihan hirvittää muistella, että millaista se on sitten joulukuun puolessa välissä. Enää yksi neljäsosa vuotta 2016 jäljellä - ihan hullua! Nyt pitää kuitenkin elää täysillä, sillä mun loppuvuosi on täynnä kivoja juttuja ja ainakin lentopalloa. Ensimmäinen N2-sarjapeli päättyi muuten 3-0 voittoon! Ihan hyvä kauden aloitus. :)

Tämän puhelinkuvapostauksen myötä julkaisemisen arvoiset kielimatkakuvat alkavatkin olla aika lailla tässä, joten uskallan jo luvata, että mun kielimatkasta ei enää tämän postauksen jälkeen tulla täällä blogissa kuulemaan. Jos kuitenkin haluatte esimerkiksi jonkinlaisen kysymyspostauksen aiheesta, niin pistäkää ihmeessä kommenttia tulemaan. Osa näistä otoksista on jo vilahtanut mun Instagramissa (@juliaamandas), mutta nyt mennään katsomaan vielä vähän lisää, miltä Brighton ja mun kielimatka näyttivät puhelimeni linssin läpi...

arrival

1. Lentokoneessa minua kieltämättä hieman jännitti, että millaiseen tilanteeseen minä olin itseni oikein työntänyt. Minä ja Maria pääsimme koneessa istumaan suomalaisen naisen viereen, joka asui Englannissa. Kuuntelimme innostuneina juttuja ja kuulimme kehuja Brightonista. Tietyllä tapaa Englantiin pääseminen uudestaan tuntui kotiin palaamiselta. 2. Ihanat Brightonin rivitalot reunustivat teitä lähes koko bussimatkamme ajan hostille! Tuollaisessa olisi kieltämättä ihan kiva asua joku päivä.

Untitled
Night in Brighton

3. EF Tigers 2016, eli meidän aktiviteettiryhmä! :D Osaan porukasta tutustuin paremmin, osaan huonommin, mutta ihania muistoja jäi. 4. & 5. Minä ja Maria lähdettiin eräänä vapaailtana vähän seikkailemaan Brightonin keskustaan. Mutkia oli hieman matkassa, sillä odotimme bussia yli tunnin, mutta oli kyllä ihanaa viettää vapaa-aikaa vain kahdestaan ja fiilistellä Brighton Pier:iä ja ihanaa rantaa. Söimme churroja ja seurasimme paikallisia. Kirkas ilta tarjosi myös ihanat olosuhteet kuvailuun. 

host family

6. Minä ja Maria meidän host-isä Chrisin ja host-sisko Katien kanssa viimeisenä iltana, ennen diskoon lähtöä. Miss U! Meillä oli ehkä parhaat hostit ikinä!! 7. Suloinen Katie halusi piirtää meidät, ja oppia kirjoittamaan nimemme. :D Oli hauska kokea hetken aikaa, millaista on, kun on noin pieni sisarus.  

Britain trips

8. & 9. Kielimatkalta jäivät hyvin mieleen tietysti myös erilaiset reissut, ja ne olivatkin yksiä kielimatkan kohokohtia. Vaikka tutustuminen paikkoihin jäi melko pintapuoliseksi, oli ihanaa päästä fiilistelemään Piccadilly Circuksen ihmisvilinää Lontoossa ja nähdä yliopiston historiallinen kampus Oxfordissa. Näihin paikkoihin täytyy todellakin vielä joskus palata! 

viimeinen päivä

10. Viimeistä kertaa tutulla bussipysäkillä ennen diskoon lähtöä! Ostettiin punnan leit Tigeristä piristämään diskoasua, jonka täytyi koostua valkoisesta t-paidasta, johon sitten kirjoiteltiin kielimatkakavereiden nimiä, ja ehkä vähän muutakin. 11. Meidän ryhmän ihanat group-liiderit, ruotsalainen Karolina ja paikallinen liideri Grace. Molemmat olivat huippukivoja tyyppejä ja varsinkin Gracen ihanaa aksenttia ja hauskoja sanontoja on tullut ikävä. 

Brighton

12. Brightonin lempikahvilan, Pelicano Coffee Housen tarjontaa. *sydänsilmäemoji* Tämä oli muuten mun ensimmäinen ig-kuva Brightonista. :D 13. Supernätti Royal Pavilion pilvisenä päivänä. Se sijaitsi yllättävän keskustassa ja senkin luona tuli piipahdettua useaan otteeseen. Tämäkin otos löytyy muuten multa Instagramista! 

london
Untitled

14. Ryhmäselfietä Lontoosta, kuningattaren linnan pihalta, joka oli ensimmäinen stoppimme Lontoon reissulla. 15. Tämä kuva kiteyttää mielestäni loistavasti Lontoon: Big Ben, London Eye, kaksikerroksinen bussi ja vanha taksi, eli melkein kaikki tärkeimmät jutut samassa kuvassa. :D 16. Tigers - ryhmäkuva (Part 2.) kävelysillalla, tämäkin on Lontoosta.

pier friends <3

17. Ihana Brighton Pier - kyltti iltavaloissa. 18. Minä ja Karolina herkuteltiin oikein urakalla Pier - päivänä. Piti päästä testaamaan kinuskilla kuorrutettu vohveli ja tietysti perinteinen huvipuistoherkku, hattara. Laitteet Pierillä eivät kovin kummoisia ole, mutta tunnelma ja ruokakojut ovat ihania! 19. Mä ja Oscar! Kalastajahatut eivät olleet trendi Brightonissa, mutta Vansin liikkeessä oli pakko käydä pelleilemässä. :D 20. Minä ja maria Oxfordissa tsekkaamassa tulevaa yliopistoa ... Ollaan kyllä sen verran friikkejä, että Tylypahka vois sopia meille paremmin!

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti