25. tammikuuta 2017

I'm so stressed out ...

Moikka ja kivaa keskiviikkoa! :) Tuntuu, että koko tammikuu on sujahtanut yhdessä hujauksessa, mutta mulla on kuitenkin vielä vaikka mitä juttuja tehtävänä. Toivottavasti koko 2017 ei tule menemään tätä vauhtia, sillä sitten mä en taida päästä kyytiin ollenkaan. :D Olen ollut jotenkin aivan älyttömän stressaantunut viime aikoina, ihan pienistäkin jutuista. Blogikin on sitten osin sen takia valitettavasti jäänyt vähän pienemmälle huomiolle, mutta ehkä vähitellen lisääntyvä valo saa mut kuvailemaan ahkerammin sitten helmikuun puolella. 

Vaikka pieni stressi saattaakin olla ihan hyvä asia, on mun kohdalla se mennyt nyt yli. Asioiden unohtelu ja painajaiskierre pieneen flunssaan yhdistettynä ei ole mikään kiva yhdistelmä, kun tietyissä jutuissa pitäisi pysyä skarppina ja pystyä treenaamaan. Ihan oman itseni kannalta ajattelin nyt kirjoitella vähän tämän hetkisen elämän jutuista, jotka saattaisivat aiheuttaa mulle stressiä/johtua stressistä. Lopussa on kyllä sitten muutama positiivinenkin juttu, ettei elämä menisi ihan pelkäksi valittamiseksi ... :)

4- 401 (122)

1. Painajaisunien näkeminen. Olen valehtelematta nähnyt painajaisia nyt lähes viikon öiden verran putkeen. Oudointa on vieläpä se, että niissä on ollut aina eri aihe, eivätkä ne ole liittyneet tämän hetkiseen elämäntilanteeseeni oikein mitenkään. Aika vaikea siitä sitten koittaa alkaa analysoimaan, että mistä ne nyt yhtäkkiä johtuvat. Olen myös heräillyt useaan kertaan yön aikana, mitä en ole juurikaan tehnyt viimeisempien vuosien aikana.

2. Tärkeiden asioiden lykkääminen. Tämä johtuu osittain siitä, että olen unohdellut asioita. Minulla on myös ollut motivaatiopulaa, mikä on tietysti yksi syy siihen, etten oikein saa mitään aikaiseksi. Minulla oli myös matikan uusintakoe maanantaina, mutta enköhän minä siitä läpi pääse, vaikka lukeminen jäikin melkoisen vähälle. Olen kuitenkin huomannut itsestäni, että keksin usein erilaisia oheistoimintoja (Saatan esimerkiksi ruveta siivoamaan!) itselleni, jos minun pitäisi tehdä koulujuttuja tai muuta hieman epämieluisempaa.

3. Turhien paineiden ottaminen. Mulla on viikonloppuna tulossa yksi kauden tärkeimmistä turnauksista ja olen jo nyt onnistunut ottamaan itselleni paineita siitä. Turnauksella on tietysti ihan kiva panos, sillä meidän pitäisi päästä lohkomme kahden kärkeen, jotta pääsemme SM-välieriin pelaamaan SM-finaalipaikasta. Tavoite on tietysti aivan realistinen ja se varmasti saavutetaan ihan omalla peruspelillä, mutta se vaatii tietysti sitä, että kaikki yrittävät tosissaan. Valitettavasti ainoastaan omaan asenteeseensa voi vaikuttaa.

054

POSITIIVISIA JUTTUJA

1. Wanhojen lähestyminen. Prinsessapäivään on aikaa enää alle kuukausi, mikä saattaa myös toimia yhtenä stressitekijänä, vaikka wanhat kiva juttu ovatkin. Meikkiä pitäisi vielä hieman harjoitella, eivätkä kaikki tanssit ole vielä aivan täydellisesti hallussa, joten ainakin niitä pitäisi vielä ehtiä treenata. Mekko ja korut on onneksi hankittuna ja kampaaja varattuna, joten niistä ei tarvitse huolehtia. Lisäksi tanssin vanhoilla, matalakorkoisilla korkkareillani, ettei tarvitse alkaa ajamaan uusia kenkiä sisään. :)

2. Koulun alkaminen kymmeneltä ja ihanan kiireettömät aamurutiinit. Minullla on tässä jaksossa kaksi kympin aamua viikossa, mikä oli kyllä ihana helpotus loman jälkeen, sillä aamuisin on edelleen melko pimeää. Kympin aamuina heräilen yleensä jo kahdeksalta, sillä nukkumisen sijaan nautin enemmän kiireettömästä aamurutiinista. Mielestäni on ihanaa valmistaa hyvä aamupala, kuten puuroa tai smoothie bowl, jonka tekemiseen ei ehkä normaalina aamuna olisi aikaa. Myös huolella meikkaaminen ja parin YouTube - videon katsominen on mulle pientä arjen luksusta. 

3. Sokerikoukusta irtautuminen tuntuu vapauttavalta. Olen taas kerran ollut tammikuun karkkilakossa ihan huvin ja itsekurini testaamisen vuoksi ja ajattelin jatkaa tätä vanhojen tansseihin asti. Olen nyt ollut ilman karkkeja lähes neljä viikkoa ja sokerikoukku alkaa pikkuhiljaa hellittämään otettaan. On ihan kiva, kun ei jatkuvasti tee mieli makeaa ja pystyy helposti kävelemään sen karkkihyllyn ohi ilman, että pitäisi ruveta arpomaan, että ostaisiko sitä jotain. En nimittäin tällä hetkellä osta.

1-lenaa-001

4. Minulla on meneillään lukioaikani ehdottomasti helpoin jakso. Meneillään olevan jaksoni helppous ei rajoitu ainoastaan kympin aamuihin. Minulla on jaksossa ainoastaan 24 tuntia mahdollisen 40 sijaan, joten päivät ovat melko lyhyitä. Minulla on myös pari hyppytuntia, jotka olen lähinnä käyttänyt rentoutumiseen, kavereiden kanssa hengailuun ja koulujuttujen hoitamiseen. On myös ollut vapauttavaa olla tämä jakso ilman MAOL:in taulukkoa, laskinta ja fysiikan tai matematiikan kirjoja. Loppu vuonna joudunkin taistelemaan juuri niiden aineiden kanssa.

5. Oon tällä hetkellä 100%:sen terve. Pieni flunssa alkaa olemaan takana päin ja tunnen itseni pikkuhiljaa täysin terveeksi. Mulla ei ollut syyskaudella montaakaan peliä, joihin olisin päässyt täysin terveenä tai ilman kipuja. Oon niin iloinen, että tällä hetkellä mun selkä, nilkka ja olkapää tuntuvat olevan täysin kunnossa. Kunnossa oleminen on tietysti tärkeää loppukauden kannalta, sillä pelejä ja treenejä on todellakin vielä jäljellä.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti