2. helmikuuta 2017

Waiting for The Princess Day

Moikka ja kivaa torstaita ja alkanutta helmikuuta kaikille! :) Mulla ei ole tälle päivälle mitään kummallisempaa asiaa, mutta ajattelin, että voisin valottaa teille hieman mun vanhojentanssijuttuja. Vanhoihin on huomenna jäljellä enää tasan kaksi viikka, joten  stressitasot niiden suhteen alkavat kyllä  nousemaan kovaa kyytiä. Onneksi kaikki jutut on jo hankittu, ja niistä löytyykin lisää juttua ja kuvia hieman alempaa. Aivan kaikki tanssit eivät ole vielä hanskassa, eikä pieni mokailukaan hirveän vaarallista ole. Toivon vain, että wanhoista tulee meille kaikille kakkosille hieno päivä ja yhdistävä kokemus, sillä koulussa tulee muuten abien lähdön jälkeen melko autiota. :D

Olen lukenut blogeista älyttömästi kaikkia vinkki postauksia wanhoja varten, mutta halusin hieman koota ajatuksiani tähän postaukseen ja kertoa teille vähän mun hankinnoista. Toivottavasti piditte postauksesta ja ihanaa päivää kaikille tuleville wanhoille!

the dress

The Dress, eli mekkoni
Sitten vähän asiaa mun mekosta, jonka hommasin onneksi hyvissä ajoin. Otin pienoisen riskin, sillä tilasin mekkoni netistä, vieläpä jenkeistä asti. Nettikauppa oli silti ennestään tuttu, sillä rippimekkonikin tilattiin samaisesta kaupasta. Onneksi huolellisen mittojen ottamisen ansiosta mekko istuu mulle aivan täydellisesti ja pituuskin oli sattumalta juuri sopiva matalien korkojen kanssa. Sitä ei siis edes tarvinnut muokata! :) Mekko itsessään oli melko edullinen ja vieläpä alennuksessa, mutta tullien ja toimituskulujen kanssa hintaa tuli lähes saman verran kuin Marian mekolle, joka ostettiin Suomesta. En siis säästänyt juurikaan rahaa, mutta veikkaisin, että kenelläkään muulla wanhalla ei ole samanlaista mekkoa kuin minulla. Mekkoni on iNtrigue by Blush - merkkinen.

Mekolle minulla ei ollut mitenkään älyttömästi kriteereitä, paitsi hinta ei tietenkään saanut olla aivan pilvissä. Halusin kuitenkin ehdottomasti, että mekkoni olisi kapean iltapukumainen, eikä mikään prinsessamekko. Väriin minulla oli parikin vaihtoehtoa, mutta päädyin lopulta pastellinvihreään, sillä se on ollut lempivärini monen vuoden ajan ja sillä erottuisin ainakin joukosta. Ihastuin mekossani myös hopeisiin koristeisiin ja avoimeen selkään. Olkaimellista mekkoa ei tietenkään tarvitse nykiä, mikä on hyvä juttu.

asusteet

Kengät ja asusteet
Vanhojentanssien look:kiin ei tietenkään riitä pelkkä mekko. Asusteissa halusin säästää, sillä mekkoni on jo itsessään melko näyttävä, vaikka se ei mikään kermaleivos olekaan. Tanssin vanhoilla nuden värisillä avokkaillani, jotka ovat olleet minulla mm. omissa rippijuhlissani. Kengät ovat mukavat, istuvat hyvin ja jo valmiiksi muotoutuneet. Korkokin on tarpeeksi matala tanssimiseen. Kengät eivät tietenkään erityisesti näy täyspitkän mekon alta, joten nudetkin sopivat hyvin, vaikka hopeiset olisivat voineet olla paras vaihtoehto. 

Koruihin käytin hurjat kahdeksan euroa. Vihreä helmirannekoru minulla oli jo entuudestaan ja sen lisäksi laitan pari glitteristä ostettua ohutta korua. Kaulakoru ei oikein sopisi mekkoni malliin ja reikiä minulla ei ole. En myöskään halua hiuskoristetta. Äitini osti minulle myös pienen laukun puhelinta, huulikiiltoa ja pinnejä tms. varten. Olisin pärjännyt ilmankin, mutta äiti välttämättä halusi! :D Kynnet lakkaan itse ja tuoksu on tietysti myös tärkeä asuste. ;)

dress details

Kampaus, meikki ja muut jutut
Hiukseni aion laittaa (Kampaaja laittaa! :D) niskanutturalle. Varsinaista mallia en ole vielä päättänyt, mutta eiköhän se vielä selviä. Meikin teen itse. Ajattelin kiinnittää huomion kauniiseen ihoon/pohjaan ja silmiin, joihin teen ruusukullan sävyisen smokey eye - meikin. En aio laittaa tekoripsiä tai geelikynsiä tai käydä rusketuksessa, sillä vanhoihin saa upotettua tarpeeksi rahaa aivan muutenkin. Mekon alle minulla tulee tyllihame, jonka vuokrasin kaveriltani. Sen avulla mekko pyörii hieman kivemmin, eikä mene ihan jalkojani myöden. Leveät hartianikin tasapainottuvat hieman, kun alaosakin on vähän leveämpi. :D Vanhojen päivänä meillä on myös yhteinen ruokailu ja illalla tietysti jatkot. Tanssejä on päivällä ja illalla ja lisäksi käymme parilla yläasteella tanssahtelemassa.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti