29. maaliskuuta 2017

Halloum-salaatti

Moikka ja ihanaa keskiviikkoa kaikille! Maaliskuuta on enää pari vaivaista päivää jäljellä, mutta ehdin onneksi tehdä teille kuukauden reseptipostauksen, jonka aiheena on tällä kertaa keväinen salatti. Halloum-salaatista on tullut uusi suosikkisalaattini, ja sitä tuli maaliskuussa syötyä useammankin kerran. Tämä salaatti on todella hyvä lounas tai vaikkapa lepopäivän illallinen, sillä tästä saa aimoannoksen kasviksia ja hyviä rasvoja, vaikka proteiinit jäävät hieman vähemmälle. Jos olette halloumin tai salaattien ystäviä, niin laittakaapa ihmeessä kokeiluun! :) Reseptistä tulee hyvät annokset noin 2-3 syöjälle.

1-IMG_9841

Halloum-salaattiin tarvitset: Paketillisen halloum-juustoa (Minä käytin Pirkka-juustoa!), suosikkisalaattiasi, oliiveja, 2 tomaattia/kirsikkatomaatteja, viinirypäleitä, 2 päärynää, kurkkua ja pähkinöitä, esim. cashew-/saksanpähkinöitä. Salaatin lisukkeeksi voit valmistaa oman kastikkeesi hunajasta, balsamicosta, oliiviöljystä ja suolasta sekä mustapippurista.

salaatti food

Salaatin valmistaminen onkin superhelppoa! Kuori päärynät kuorimaveitsellä. Pilko päärynät, kurkku ja tomaatit haluamasi kokoisiksi palasiksi. Voit myös halutessasi puolittaa viinirypäleet ja kirsikkatomaatit, jos käytät niitä. Revi salaatti ja kokoa lisukkeet salaattipedille. Viipaloi halloum-juusto ja paahda niitä oliiviöljyssä niin, että ne saavat kevyesti kullanruskeaa väriä ja hieman rapeutta. Voit halutessasi paahtaa myös pähkinöitä kuivalla pannulla. Viimeistele salaatti pähkinöillä ja kastikkeella. Asettele lopuksi juustot salaatin päälle ja nauti! :*

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti