11. toukokuuta 2017

5x asiaa jotka haluaisin oppia ...

Moikka! :) Tällaiseksi "keskellä viikkoa" -postaukseksi kehittelin taas jotakin minulle hieman helpommin toteutettavaa, sillä vaikka minulla on ollut tämä viikko treenitaukoa, olen ollut tosi kiireinen. Kouluhommiin olen saanut käytettyä ihan älyttömästi aikaa ja salillekin on ollut pakko ehtiä pari kertaa. Jääkiekon MM-kisojen katsominenkaan ei ehkä ole ollut mikään paras idea, sillä valvomisen jälkeen olen ollut superväsynyt. Tästä saakin hyvän aasin sillan yhteen tämän postauksen kohtaan, joten eiköhän mennä niihin viiteen asiaan, jotka minä haluaisin vielä tämän elämän aikana oppia ...

cool house

1. Valvomaan pitempään ja pärjäämään pienemmällä unimäärällä
Olen unen trapeen suhteen täydellinen vauva! Jos yöuneni jäävät lyhyiksi, minusta tulee äkäinen, enkä oikein saa mitään järkevää aikaiseksi. Osin ehkä tämän asian takia olen myös huono valvomaan. En vaivaidu yrittämään pysymään hereillä, ellei minulla ole siihen mitään järkevää syytä. Joskus tuntuu, että tämän takia jää joistakin asioista paitsi. Olisikin kiva oppia valvomaan hieman pidempään ja kääntää joskus vuorokausirytmi oikein kunnolla päälaelleen. :D

2. Olemaan parempi kuuntelija
Tykkään ehkä hieman liikaa puhua omista asioistani, joten minun pitäisi ehdottomasti oppia kuuntelemaan hieman paremmin. Keskeyttäminen on ehkäpä ykköspaheeni, ja haluaisin kovasti päästä siitä eroon. Olen jostakin syystä ottanut itselleni sellaisen roolin, että olen aina se keskustelun aloittaja/hiljaisen hetken pelastaja. Jos malttaisin olla joskus hiljaa, ehkä joku muukin vaivautusi aloittamaan keskustelun ja voisin vaihteeksi eläytyä vain kuuntelemaan.

valokuvia

3. Vetämään viisi leukaa
Kehonpainotreeniä olen tehnyt aika vähän, joten voimatasot kropan suhteen voisivat todellakin olla paremmat. Viisi leukaa on mun seuraava tavoite, nyt kun kaksi leukaa menee (yleensä) hyvin. Mulla on vain sellainen ongelma, että haluaisin kehittää niin montaa asiaa, ettei tällaisen yksittäisen jutun treenaamiseen ole ollut niin paljon aikaa. Kesällä pitää kuitenkin ryhdistäytyä tämän kehonpainotreenin kanssa, niin eiköhän ne leuanvedot pian suju paremmin.

4. Tempaamaan
Olen jostain syystä lentopallon ja salitreenin ohella kiinnostunut ihan älyttömästi crossfitista sekä painonnostosta, jota löytyy tietysti paljon crossfitistakin. Tempaushan on siis painonnostoliike, jossa tanko nostetaan maasta suoraan käsien varaan. Rinnalleveto mulla alkaa sujumaan jo ihan mukavasti, joten olisi hauska oppia myös se haastavampi tekniikka, eli tempaus. Tempauksella saisi hyvin kehitettyä omia voimatasoja, mutta samalla parannettua myös nopeutta ja koordinaatiota.

4-IMG_9894

5. Haastamaan itseäni enemmän
Kehitys loppuu tyytyväisyyteen – tämän lauseen olen kuullut muutamien kavereiden suusta aivan liian useasti. En ehkä ihan osta lauseen ideologiaa, mutta tiedän, että minussakin olisi vielä enemmän potentiaalia. Haluaisinkin oppia haastamaan itseäni enemmän ihan yleisesti lähes kaikissa asioissa elämässä. En ole se tyyppi, joka menee siitä, mistä aita on matalin, mutta erityisesti omalta mukavuusalueelta poistumista voisin harjoitella hieman enemmän.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti